سه شنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۹
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۸۷۶
گزارشگر : حمیدرضا حیدری
مدیر برنامه‌های فرهنگی امورمساجد تشریح کرد:

محفل قرآن و تجلیل خانواده شهدای قرآنی در مسجد

مدیر برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد درباره جزئیات رویکرد جدید گفت: به همت سازمان قرآن و عترت سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران و همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد زین پس، محافل قرآنی و مراسم تجلیل خانواده‌های شهدای جامعه‌ی قرآنی کشور در مساجد برگزار شوند.

به گزارش سرویس مسجدخبر پایگاه تخصصی مسجد؛ تا کنون دو محفل قرآنی، یکی چهارشنبه ۲۸ دی‌ماه، در مسجد حسنی و دیگری پنجشنبه ششم بهمن‌ماه  ۱۴۰۱ ، در مسجد الهادی علیه السلام و با حضور خانواده‌ی معزز شهدای جامعه قرآنی کشور و خانواده‌های شهدای محله برگزار شده‌اند.

این محافل ویژگی های خاصی دارند. پیش از این، محافل قرآن به همراه تجلیل خاواده‌های شهدای قرآنی در منازل این عزیزان برگزار می‌شد که در دو مراسم اخیر رویکردی جدید اتخاذ شده و در مسجد برگزار می‌شوند. برای اطلاع از جزئیات رویکرد جدید و اینکه چه مساجدی میزبان خانوده‌های شهدا می‌شوند، با حجت‌الاسلام سید مهدی ماجدی مدیر برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت و گویی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید. 

مدیر برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد درباره جزئیات رویکرد جدید این مراسم به مسجدخبر گفت: به همت سازمان قرآن و عترت سپاه حضرت محمد رسول الله صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم تهران، با مدیریت دکتر رحیم قربانی و همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد قرار شد، محافل قرآنی و مراسم تجلیل خانواده‌های شهدای جامعه قرآنی کشور در مساجد برگزار شوند.
 
وی افزود: در ابتدا سازمان قرآن و عترت سپاه محمدرسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم با خانواده محترم شهدای قرآنی در منازل ایشان دیدار و از ایشان تکریم و قدردانی به عمل می‌آورد. در این دیدارها ضمن قدردانی، محافل قرآنی در منزل شهدا برگزار و خاطراتی از آن بزرگواران بازخوانی می‌شد. 
 
حجت‌الاسلام سید مهدی ماجدی در ادامه افزود: باهم فکری حجت الاسلام و‌المسلمین ذاکر، معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد و دکتر رحیم قربانی رئیس سازمان قرآن و عترت سپاه محمد رسول‌الله صلی‌الله‌علیه و‌آله وسلم و قاری ممتاز کشورمان، قرار شد این برنامه‌ها در مساجد محله‌هایی برگزار شوند که خانواده‌های معزز شهدا در آنجا زندگی می‌کنند.
 
وی در ادامه گفت:همچنین مساجدی برای برگزاری محافل قرآنی و قدردانی از خانواده‌ی شهدا انتخاب شده که؛ ائمه جماعات سابق و یا اسبق آن‌ها به درجه رفیع شهادت نائل آمده بودند.
 
عضو جامعه قرآنی کشورمان در ادامه گفت: در اولین محفل قرآنی، «مسجد حسنی» در محله‌ی نیرو هوایی که امام جماعت پیشین آن «آیت‌الله شهید محمدرضا مویدی قمی» از شهدای فاجعه‌ی منا، بودند، انتخاب شد و در آن مراسم، خانواده‌ی محترم دو شهید جامعه قرآنی کشور، مرتضی و حسین آقاخانی تجلیل و تقدیر شدند. 
 

وی افزود: دومین محفل قرآنی هم در «مسجد الهادی‌علیه‌السلام» خیابان مالک‌اشتر برگزار شد. در این مراسم هم خانواده‌‌های محترم شهدای جامعه قرآنی کشور و مسجد الهادی‌علیه‌السلام تجلیل و تقدیر شدند.
 

مدیر برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با درباره تلاقی چند مراسم معنوی زیر سقف یک مسجد گفت: نکته جالب توجه در این محافل اینجاست که مساجدی که برای این محافل انتخاب می‌شوند، در همان شب مراسم یادواره‌ی شهدا نیز دارند که تلاقی این برنامه ها معنویت ویژه‌ای به این محافل بخشیده است.
 
گفتنی است: این محافل و مراسم قرآنی در شبهای آخر هفته و بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا برگزار می‌شوند. همچنین برنامه ریزی اجرای این محافل طوری است که؛ منازل خانواده‌ی معزز شهدای قرآنی که قرار است تجلیل شوند، به مسجد انتخاب شده نزدیک باشند.

پایان پیام/

 
https://www.masjed.ir/u/160q

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن