چهارشنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۳
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۸۸۶
گزارشگر : حمیدرضا حیدری
خطاب به ائمه محترم جماعات مساجد تهران

نامه‌ی مهم رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد

در آستانه‌ی ایام الله دهه فجر، حجت الاسلام و المسلمین محمدابراهیم نامه ای خطاب به ائمه محترم جماعات مساجد استان تهران مرقوم نمودند.

به گزارش سرویس مسجدخبر پایگاه تخصصی مسجد؛ حجت الاسلام والمسلمین حسین محمدابراهیم در آستانه‌ی ایام الله دهه فجر، نامه ای خطاب به ائمه محترم جماعات مساجد استان تهران مرقوم نمودند. متن این نامه به این شرح می باشد.

 

باسمه تعالی


محضر مبارک ائمه محترم جماعات مساجد استان تهران(دامت افاضاتهم)


سلام علیکم و رحمت الله


      با تقدیم تحیّت و احترام، تبریک اعیاد شریفه‌ی رجبیه و ایام الله دهه‌ی مبارکه‌ی فجر و عرض ادب و با آرزوی قبولی طاعات و مجاهدت‌های شما سروران ارجمند در ایّام و لیالی نورانی ماه مکرّم رجب، حسب وظیفه لازم دانستم با توجّه به شرایط خاص و اهمّیت موضوع، مصدّع اوقات شریف شوم تا ضمن عرض ارادت، استدعا نمایم که با هم‌افزایی و تقویت انسجام شبکه‌ی نورانی مساجد، برای به میدان آوردن تمام ظرفیت خانه‌های خدا، به عنوان یگانه پشتیبان محلّه‌‌محور هموطنان شریفمان، خادم کوچکتان را در نهضت جهادتبیین یاری نمایید.


  لبّیک جانانه‌ی ائمه محترم جماعات، کارگزاران و تشکّل‌های مسجدی به فرمان حکیمانه‌ی رهبر فرزانه‌ی انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی)، در جریان جهاد تبیین از ابتدای فتنه‌ی اخیر تا کنون، بدون تردید سهم شایسته‌‌ای در جلب اطمینان و خوشنودی معظمٌ‌‌له نسبت به آمادگی و توان بالای جبهه‌ی فرهنگی انقلاب اسلامی و نیروهای خدوم مردمی، برای ورود به میدان آزمایشی تعیین‌کننده و گسترده، به عظمت و اهمیت "نهضت جهاد تبیین" داشته است.

 

  درخشش فعّالان مسجدی در این مقطع خطیر، نشان داد که این پایگاه خدانهاد و قدسی، برای ایفای نقش محوری در هر شرایطی، منعطف و کارآمد است و اگر در برهه‌ای به سنگر دفاع از ارزش‌های انقلابی نوپا در برابر منافقین کوردل و متعاقب آن، به پایگاه سازماندهی و اعزام مدافعان حریم اسلام ناب، یا حرم اهل بیت عصمت و طهارت (سلام‌الله‌علیهم‌اجمعین)  مبدّل می‌شود، حتّی در زمان فتنه، در کنار اقامه‌ی نمازجماعت و برنامه‌های معنوی و فرهنگی، با درایت و هوشیاری مؤمنانه، وارد عرصه‌ی مقابله با جنگ نرم دشمن شده و با ارائه‌ی خدمات معرفتی و بصیرت‌افزایی سیاسی، چشمه‌ای فیاض و بی‌بدیل است.

 

  سروران بزرگوار و ارجمند! دهه‌ی مبارکه‌ی فجر و همچنین ایّام‌البیض ماه شریف رجب قله‌ی مناسبتی و بستر مناسبی برای جریان یافتن اقدامات ارزشمندی هستند که به‌واسطه‌ی ابتکارها و تجربه‌های موفق احصاء شده‌ی در میدان، با لحاظ سلائق و ذوائق مخاطبین به‌ویژه نوجوانان عزیز در عرصه‌ی آگاهی‌بخشی و روشنگری می‌تواند بیش از پیش نقش بی‌بدیل مساجد در جامعه را به منصه‌ی ظهور و بروز رساند.

 

  حال که ولی امرمان جهاد تبیین را در شرایط کنونی لازم دانسته‌اند، بر تمامی متولّیان حوزه‌ی دین و بخصوص متولّیان مساجد فرض است تا با اهتمام ویژه و بذل همّت عالی در این امر به منویّات معظّم‌له به نحو مطلوب جامه‌ی عمل پوشانده و موجبات خرسندی خداوند متعال را فراهم آورند.

 

  لذا بسیار شایسته است در ایام‌الله دهه‌ی فجر که مصادف با ایّام‌البیض ماه رجب المرجّب شده و همچنین سایر مواقف پیش‌رو، بار دیگر تمامی ظرفیت‌ها را پای کار آورده و مجاهدت خویش را مضاعف نموده؛ با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی، جلسات پاسخ به شبهات، تبیین دستاوردهای فاخر نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران، تریبون آزاد و ایراد سخنرانی‌های امیدآفرین و انگیزشی، در فضای حقیقی و مجازی با هم‌افزایی تشکّل‌های مسجد و محلّه از هیچ تلاشی دریغ ننماییم.

 

ان شاءالله در فرصت مقتضی پیرامون مسأله‌ی خطیر حضورحدّاکثری در مراسم بزرگداشت یوم‌الله١٢ و راه‌پیمایی یوم‌الله٢٢ بهمن‌ماه، نمازگزاران محترم و سایر اقشار محلّه را ترغیب نموده و با پخش سرودهای انقلابی و آذین‌بندی مسجد و محلّه با استفاده از ظرفیت مردم انقلابی و بسیجیان عزیز، شور و نشاط انقلابی را در محلّات ایجاد نموده و نسبت به حضور فعّال مردم در طول این دهه، نقش‌آفرینی ایشان و مردمی‌سازی جشن‌های انقلاب اسلامی، تکبیر دست جمعی شب ٢٢ بهمن‌ماه همّت عالی را مبذول فرمایید.

 

 توفیق روزافزون شما سروران فاضل و فرهیخته را در بهره‌مندی از برکات ایام و لیالی ماه مکرّم رجب‌المرجّب و خدمت خالصانه به بیوت الرّحمان و عبادالله، از درگاه پروردگار متعال مسئلت می‌نمایم.
 
 
                                                                                                                                                                              حسین محمّدابراهیم
                                                                                                                                                                        رییس‌‌مرکز‌رسیدگی‌به امور‌مساجد
                                                                                                                                                                                  ۱۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ 

 
برای بهره برداری از محتوای چندرسانه ای ویژه نامه دهه فجر اینجا و محتوای مرتبط با ایام اعتکاف اینجا کلیک نمائید.

 

https://www.masjed.ir/u/160o

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن