چهارشنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۸
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۸۹۴
گزارشگر : جلال حیران نیا
معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش خبر داد

۱۵۰۰ مسجد میزبان ۱۵۰ هزار دانش‌آموز معتکف شدند

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از حضور حدود ۱۵۰ هزار دانش‌آموز دختر و پسر در مراسم امسال اعتکاف خبر داد و گفت: ۱۵۰۰ مسجد از جمعه شب میزبان این دانش آموزان خواهند بود.

به گزارش مسجدخبر به نقل از ایسنا؛ اصغر باقرزاده در حاشیه آیین نواخته شدن گلبانگ انقلاب اسلامی که در مدرسه رفاه تهران برگزار شد ، جزئیاتی از مراسم اعتکاف دانش‌آموزی بیان کرد و گفت: تقریبا ۷۴۰ منطقه آموزش و پرورش در سطح کشور به صورت خودجوش با هماهنگی سازمان تبلیعات، کانون مساجد، شورای تبلیغات اسلامی و مابقی نهادهای فعال در برگزاری اعتکاف، یک مسجد  را به دانش آموزان دختر و یک مسجد را به دانش آموزان پسر اختصاص دادند.
 
وی افزود: البته در برخی مناطق بیش از یک مسجد داریم. اگر به طور میانگین ۱۰۰ نفر و در کل کشور ۱۵۰۰ مسجد اعتکاف داشته باشند، حدود ۱۵۰ هزار دانش آموز در مراسم اعتکاف شرکت می‌کنند.
 
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مهم‌تر از برگزاری اعتکاف، داشتن برنامه مناسب برای دانش آموزان است، گفت: تاکید و توصیه ما این بود که برنامه‌های مناسب برای دانش‌آموزان ترتیب داده شود و برنامه‌ها از حیث سخنرانی‌ها و  دعاها باید ویژه دانش‌آموزان طراحی شده باشند و مربیانی که حضور می‌یابد متخصص باشند و لحظات دلچسبی برای دانش‌آموزان رقم بزنند.
 
باقرزاده ادامه‌داد: بنابراین بخشی از این نشست‌ها در اوقات اعتکاف به گفت‌وگو و پرسش و پاسخ اختصاص داده می‌شود. بچه‌ها سرشار از سوال و شبهه هستند. تلاش کردیم در  مساجد با استفاده از افراد متخصص در ایام اعتکاف چنین برنامه‌هایی داشته باشیم.
 
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در مراسم اعتکاف عمدتا متوسطه دوم هستند اظهار کرد: ثبت نام در استان ها انجام شده و به صورت متمرکز و کشوری نبوده است. برای شرکت در مراسم اعتکاف، دانش‌آموزان ثبت‌نام کننده از جمعه شب پذیرش می‌شوند.
 
وی درباره برگزاری جشن تکلیف پسران نیز گفت: فرایند جشن تکلیف یعنی آموزش نماز، احکام و... در قالب جشن «نور چشم» آغاز شده اما جشن تکلیف به صورت نمادین در روز شنبه ۱۵ بهمن در استان های مختلف شروع می‌شود و ادامه پیدا می‌کند.
انتهای پیام/
https://www.masjed.ir/u/162j

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن