شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۳
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۸۱۳۲
گزارشگر : جلال حیران نیا
حجت‌الاسلام ذاکر خبر داد:

تدارک مفصل مسجدی‌ها برای دهه کرامت

حجت‌الاسلام ذاکر از تدارک ویژه‌برنامه‌های متنوع توسط مساجد برای دهه کرامت خبر داد و گفت: طرح‌هایی همچون امیدآفرینی برای نیازمندان و پاسخ به شبهات با جهاد عالمانه ازجمله این تدارک‌ها است.

به گزارش سرویس مسجدخبر پایگاه تخصصی مسجد؛ حجت‌الاسلام «حجت‌الله ذاکر» در گفت و گو با شبستان از تدارک ویژه برنامه های دهه کرامت در مساجد استان تهران خبر داد و اظهار کرد: طرح محله‌آرایی به مناسبت این ایام در روزهای ۲۹ و۳۰ اردیبهشت در مساجد استان تهران اجرا می شود.


معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اجرای طرح عملیات محله محور «شمیم کرامت»، بیان کرد: در قالب این طرح راه اندازی پایگاه قرآنی در مساجد عضو شبکه محله محور در راستای تحقق شعار «هر مسجد یک پایگاه قرآنی» دنبال می شود. همچنین، همایش«حضرت فاطمه معصومه(س)، بهترین دختر دنیا» با محورهایی همچون تقدیر از دختران مسجدی و اهدای لوح تقدیر و هدایا همزمان با روز دختر برگزار می شود.

 

اجرای پویش همدلی

حجت الاسلام ذاکر از اجرای پویش «همدلی» در مساجد خبر داد و افزود: خدمات افتخاری اهالی مساجد به نیازمندان همچون تعمیر لوازم خانگی، حمایت مادی، معنوی، تهیه بسته های ارزاق و ارائه تخفیف به نیازمندان توسط کسبه در قالب این پویش انجام می شود. ضمن اینکه طرح «خدمت، به رسم اهل بیت(ع)» با هدف ارائه خدماتی همچون مشاوره، برپایی غرفه کودک و پذیرایی در ایام دهه کرامت در مساجد اجرا می شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد تأکید کرد: در راستای حمایت از محرومان و در قالب طرح «امید آفرینی»، غذای گرم بین نیازمندان در سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) در مساجدی که دارای مراکز نیکوکاری هستند، توزیع می شود.

 

اجرای پویش «به تو از دور سلام»

وی همچنین به اجرای پویش«به تو از دور سلام» در ایام دهه کرامت اشاره و ابراز کرد: این پویش در محورهایی همچون قرائت زیارتنامه امام رضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت احمدبن موسی الکاظم(ع) در شب و روز ولادت آن حضرات، قرائت زیارت امین الله و صلوات خاصه امام رضا(ع) دنبال می شود.

 

جهاد عالمانه

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد از اجرای طرح «جهاد عالمانه» نیز خبر داد و تصریح کرد: جلسات هم‌اندیشی، سخنرانی و پاسخ به شبهات توسط ائمه جماعات در جهت جهاد تبیین در مساجد در ایام دهه کرامت برگزار می شود.

 

حجت الاسلام ذاکر در پایان خاطرنشان کرد: ویژه برنامه های دهه کرامت در همه مساجد و به طور خاص در مساجد همنام امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) برپا و با توجه به تقارن دهه کرامت با سالروز فتح خرمشهر طرح «میثاق با شهدا» با هدف بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر در همه مساجد اجرا می شود.

 

پایان پیام/

https://www.masjed.ir/u/192v

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن