پنج شنبه / ۴ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۸:۱۷
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۸۱۵۷
گزارشگر : جلال حیران نیا
ویژه ولادت امام رضا(ع)

طرح ملی «مسجد محله کرامت» اجرا می‌شود

طرح ملی «مسجد محله کرامت» ویژه ولادت امام رضا(ع) در ایام پایانی دهه کرام و دهه ولایت برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس مسجدخبر پایگاه تخصصی مسجد، بر اساس این طرح، در هشتمین روز از دهه کرامت (یک شنبه هفتم خرداد ماه) که تحت عنوان «مساجد امید آفرین؛ پایگاه انتظار و اتحاد» نام گذاری شده، اهالی گرانقدر محل و نمازگزاران محترم مسجد ضمن حضور خانوادگی در نماز جماعت مغرب و عشاء؛ بر اساس بضاعت و سلیقه شخصی خود، امکانات پذیرایی (کیک خانگی، میوه، شربت، شکلات و ....) را تهیه و به همراه داشته تا علاوه بر دعوت حاضرین در مسجد جهت بهره مندی از سفره پر برکت و کریمانه محبین حضرات معصومین علیهم السلام زمینه یک شب خاطره انگیز و ماندگار مبتنی بر محبت اولاد کرام آقا موسی بن جعفر علیه و علیهم السلام را به لطف خداوند متعال رقم بزنند.

 

برخی از ملاحظات و موارد پیشنهادی:

 

1 - حتی الامکان در این شب از اجرای برنامه های رسمی، خودداری شده و به برپایی محفلی با طراوت و با نشاط بویژه مطابق با ذائقه نسل کودک و نوجوان و مبتنی بر اقتضائات و شئون مسجد توجه شود.

 

2 - قرائت حدیث شریف کساء ، دعای فرج و دعای سلامتی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و برنامه‌های مفرح خانوادگی، فضاسازی محیط با احادیث و روایات مرتبط با خانواده، آماده نمودن مکان و موقعیتی برای گرفتن عکس یادگاری خانوادگی با موبایل شخصی در حیاط مسجد (خارج از شبستان و صحن اصلی مسجد) می تواند بر جنبه های معنوی و فرهنگی این طرح بیافزاید.

 

3 -پیشنهاد می شود مساجد هم نام با امام موسی کاظم، امام رضا، امام جواد و حضرت فاطمه معصومه علیهماالسلام ضمن برنامه ریزی و تدارک بیش از پیش؛ میزبان نمازگزاران مساجد همجوار باشند.

 

4 - مساجد متقاضی این طرح می توانند با ارسال نام و نشانی دقیق مسجد (نام استان ، شهرستان و...) به سرشماره 10008940 آمادگی خود را اعلام نمایند.

 

5 - لازم است حداقل دو شب قبل از اجرای مراسم، امام جماعت محترم و یا یکی از موثرین مسجد، توضیحاتی را برای نمازگزاران از حیث کم و کیف برنامه ارائه نمایند.

 

6 - آغاز این طرح می تواند در دهه کرامت باشد اما پس از کسب یک تجربه از اجرای آن،می توان با قوت بیشتر و رفع نواقص احتمالی در دهه ولایت اجرا نمود. ان‌شاءالله

 

پایان پیام/
https://www.masjed.ir/u/19ai

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری