چهارشنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۹
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۸۱۷۲
گزارشگر : حمیدرضا حیدری
ائمه جماعات و نمازگزاران دعوت شدند

مراسم نکوداشت قیام ۱۵ خرداد

در آستانه شصتمین سالگرد قیام پانزدهم خرداد، مراسم این روز بزرگ و تاریخی، عصر روز دوشنبه پانزدهم خرداد در گلزار شهدای پانزدهم خرداد برگزار خواهد شد.

به گزارش سرویس مسجدخبر  پایگاه تخصصی مسجد؛ در قیام خونین ۱۵ خرداد مردم دشت ورامین هفت نفر از جوانان این دیار به نام‌های سید مرتضی طباطبایی، حسن خانی، عزت الله رجبی، امیرهوشنگ معصومشاهی، جعفر عرب مقصودی، مسیب مهابادی و ابوالقاسم اردستانی به دست نیرو‌های رژیم شاهنشاهی به شهادت رسیدند و پیکر پاک و مطهرشان غریبانه و بدون نام و نشان در گورستان مسگرآباد به خاک سپرده شد. خانواده شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد، به هیچ عنوان اجازه برگزاری مراسم ترحیم نداشتند و تا سال‌ها نمی‌توانستند در گورستان مسگرآباد حضور پیدا کنند و نام و نشانی از شهدای خود نداشتند. اکنون نکوداشت یوم الله ۱۵ خرداد، در واقع تجلیل از این شهدا و خانواده‌های آنها، مردم شهید پرور، حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه و نهضت اسلامی است.

امروزه تبیین قیام یوم الله پانزدهم خرداد برای جامعه یک امر ضروری است. زیرا که هویت و شناسنامه انقلاب اسلامی از آن زمان صادر شده است و بازگویی آن قیام برای نسل جوان، یک آموزه بزرگ است.

اکنون در آستانه شصتمین سالگرد قیام پانزدهم خرداد، مراسم این روز بزرگ و تاریخی، عصر روز دوشنبه پانزدهم خرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه در گلزار شهدای پانزدهم خرداد واقع در میدان بسیج بزرگراه امام رضا علیه السلام بعد از میدان ثامن الحجج علیه السلام با حضور مسئولان امت حزب الله، خانواده‌های معظم شهدا و ائمه جماعات و نمازگزاران مساجد برگزار خواهد شد.

گفتنی است: هر ساله ائمه جماعات محترم مساجد استان تهران مراسماتی به همین مناسبت برگزار می نمایند.

همچنین در این روز، ائمه جماعات و نمازگزاران مساجد استان تهران، به خصوص مساجد جنوب شرق استان و مجاور گلزار شهدای ۱۵ خرداد، در این مراسم حاضر می‌شوند.

پایان پیام/

https://www.masjed.ir/u/19do

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری