شنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۵
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۸۴۳۶
گزارشگر : جلال حیران نیا
حجت الاسلام خداداده:

نیروی متخصص مهم‌ترین نیاز مساجد است

مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: حضور و فعالیت نیروی متخصص در حوزه مدیریتی و کارگزاری، فعالیت های فرهنگی و اجتماعی مهمترین نیاز مساجد امروز کشور است.

به گزارش سرویس مسجدخبر پایگاه تخصصی مسجد به نقل از خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «کمال الدین خداداده» در گردهمایی مدیران مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد برگزیده طرح اوقات فراغت و تربیت محور به میزبانی استان اصفهان اظهارداشت: اداره امور مسجد مثل دیگر حوزه نیازمند آموزش و تخصص است تا اینکه فرد متولی در هر عرصه بر اساس توانمندی علمی و مهارتی فعالیت کند.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه متولیان مساجد باید با دانش تخصصی فعالیت کنند، تصریح کرد: حضور و فعالیت نیروی متخصص در حوزه مدیریتی و کارگزاری، فعالیت های فرهنگی و اجتماعی مهمترین نیاز مساجد امروز کشور است.

 

وی ادامه داد: مسئولیتی که فرد در حوزه تربیتی مسجد بر دوش دارد باید آموزش ها و تخصص لازم را بدست آورده باشد تا بتواند بر اساس آن موفق عمل کند.

 

حجت الاسلام خداداده با بیان اینکه در حوزه مساجد قصه پر غصه ای را داریم، افزود: این نگرانی و مشکلات در همه حوزه های عمرانی، مدیریتی، فرهنگی و زیرساختی وجود دارد و باید هیات امنا و تمامی متولیان حوزه های مختلف مسجد تخصص خود را ارتقا دهند.

 

وی اضافه کرد: ساخت و ساز مسجد و فعالیت های عمرانی نیز باید متناسب با طراز اسلامی و حضور نسل جدید باشد و نباید نیازها را در توسعه زیرساخت ها نادیده بگیریم.

 

لزوم بازآفرینی در مدیریت مساجد

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در جامعه و ضرورت جذب نسل جدید به این مراکز دینی، گفت: بازآفرینی باید در اداره همه امور مساجد رقم بخورد و متناسب با ماموریت تربیتی این مراکز دینی پیش برویم.

 

وی ادامه داد: اقدامات باید بازآفرینی و به روز شود تا زمینه ساز جذب نسل جدید را فراهم سازد که در غیر این صورت موفق به فتح قله و پیروزی کامل نخواهیم بود.

 

حجت الاسلام خداداده یادآورشد: مسجد تنها مرکز عبادت نیست بلکه دایره و گستره خدمات آن فراگیر بوده و روایت ۴۰ خانه در مجاورت مسجد، جنبه مسجد محوری منطقه و محله ها را نشان می دهد.

 

وی بر ضرورت کسب مهارت و دانش برای جذب نوجوان به مسجد تاکید کرد و اذعان داشت: ائمه جماعات، هیات امنا، خادم و نمازگزاران نیز در کنار تیم کانون باید زمینه ساز جذب باشند.

 

دعوت به دوری از تفرقه و نفاق در اصول تربیتی

به اعتقاد حجت الاسلام خداداده باید تلاش های مدیران و تیم اجرایی کانون فرهنگی و هنری مسجد و دیگر تشکل ها معطوف به دعوت به دین، ارتباط با حضرت حق، برداشتن حجاب های مانع درک واقعیت و دوری از تفرقه و نفاق بشود.

 

وی یادآورشد: در اصول تربیتی باید برادری، همدلی و محبت باید ایجاد شود و کانون های فرهنگی و هنری مساجد در درون مسجد و ماموریت های خود به این موضوعات بپردازند.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همدلی و همکاری تیم های اجرایی کانون های فرهنگی و هنری مساجد برای رسیدن به اهداف کلان اشاره کرد و گفت: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد ماموریت ایجاد بستر تعاملی بین دیگر بخش های اداری، هم افزایی، شبکه سازی و ایجاد گفتمان قالب را بر عهده دارد و نباید انتظار پشتیبانی از فعالیت ها را از این ساختار داشت.

 

وی ادامه داد: همکاری و هم افزایی بین کانون ها و ستاد استانی و کشوری می تواند در تامین نیازها و پیشرفت کار موثر باشد که خواستار همکاری کانون ها در این خصوص را داریم.

 

حجت الاسلام خداداده به کمبود اعتبارات و محدودیت های مالی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور اشاره کرد و گفت: در حد محدود امکان حمایت از فعالیت های مراکز را داریم و به دنبال هماهنگی و تعامل با دیگر دستگاه ها و توانمندسازی کانون ها داریم.

پایان پیام/

https://www.masjed.ir/u/1c9G

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

پیام تسلیت رئیس مرکز درپی درگذشت آیت‌الله نجفی
 
همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد: