یکشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۱
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۸۴۴۰
گزارشگر : جلال حیران نیا
امام جماعت مسجد پیامبراعظم(ص)؛

ارکان مسجد برای گفتن مظلومیت فلسطین هم‌افزا شوند

حجت‌الاسلام جلال صدر گفت: متولیان مسجد که در رأس آنها ائمه جماعات قرار دارند و نیز اعضای هیئات امنای مساجد و دیگر ارکان مسجدی همچون پایگاه های مقاومت بسیج و کانون های فرهنگی هنری باید دست به دست هم داده و از فضای حقیقی و مجازی برای گفتن و نوشتن درباره مسئله امروز فلسطین و فلسفه حمایت از مردم مظلوم آن استفاده کنند.

به گزارش مسجدخبر؛ حجت الاسلام «جلال صدر» در گفتگو با  خبرگزاری شبستان درباره نقش مسجد و مسجدی ها در تبیین واقعیاتی که در غزه می گذرد و همراه کردن افکار عمومی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی، اظهار کرد: از صدر اسلام وجود نازنین پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) مسجد را به عنوان مرکز همه شئون دینی، اقتصادی، سیاسی و نظامی قرار دادند.

 

 

این کارشناس مسجدی تصریح کرد: برای مثال اگر زمانی قرار بود جنگی صورت بگیرد جذب نیرو توسط پیامبر(ص) و اصحاب ایشان در مسجد اطلاع رسانی و انجام می شد. بعد از رسول خدا(ص) نیز به تاریخچه مسجد در خلافت امیرالمومنین(ع) توجه کنیم ایشان در مسجد هم نماز می خواندند هم خطبه ایراد کرده و هم سخنرانی داشتند و هم به قضاوت بین امور و دعاوی می پرداختند این یعنی مسجد از ابتدای ظهور اسلام تا امروز جایگاه مهمی برای همه شئونی که در جامعه اسلامی مدنظر رهبران دینی قرار داشته، بوده است.

 

 

امام جماعت مسجد پیامبر اعظم(ص) (واقع در سعادت آباد) ادامه داد: از این رو، طرح مباحث علمی توسط امام صادق(ع) در پایگاه مسجد انجام می شد و ایشان در مسجد شاگردان را پرورش می دادند و اگر زمانی امام رضا(ع) به عنوان ولی‌عهد در کسوت یک رجل سیاسی حاضر شدند هرچند زیر بار مسئولیت های سیاسی نرفته و وارد بازی خلیفه عباسی نشده و جایگاه امامت را تنزل ندادند اما در همان مقام هم حضرت ثامن الحجج(ع) از مسجد بهره گرفته اند.

 

 

حجت الاسلام صدر تأکید کرد: کسانی که در سنگر مسجد خدمت می کنند باید بدانند بهترین و قابل اعتمادترین مکانی که مردم می توانند هم مسائل ناب دینی و هم مسائل سیاسی را در آن دنبال کنند مسجد است منبر مساجد بهترین تریبون برای اطلاع رسانی و تبیین است این بهره گیری باعث هدایت و حتی پاسخ به شبهاتی که اکنون در موضوع غزه و عملیات طوفان الاقصی جبهه مقاومت مطرح شده، است.

 

 

امام جماعت مسجد پیامبر اعظم(ص) (واقع در سعادت آباد) در ادامه ابراز کرد: وقتی تبیین و پاسخ به شبهات در مسجد انجام شود حتی اگر یک نفر از خانواده در مسجد حضور داشته باشد می تواند این فضای روشنگری را به خانه و در میان خانواده ببرد؛ از این رو، بهترین جایگاه برای تبیین مسائل سیاسی و روز جهان اسلام نظیر آنچه این روزها در غره زخ می دهد، مسجد است.

 

 

وی درباره اینکه چطور می توان این ظرفیت بالقوه را در شرایط کنونی بالفعل کرد، گفت: متولیان مسجد که در رأس آنها ائمه جماعات قرار دارند و نیز اعضای هیئات امنای مساجد و دیگر ارکان مسجدی همچون پایگاه های مقاومت بسیج و کانون های فرهنگی هنری باید دست به دست هم داده و از فضای حقیقی و مجازی برای گفتن و نوشتن درباره مسئله امروز فلسطین و فلسفه حمایت از مردم مظلوم آن استفاده کنند.

 

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز با رشد استفاده از فضای مجازی اغلب مساجد فعال دارای بیش از یک کانال و گروه مجازی هستند که می توانند از این ظرفیت با بهره گیری از ابزارهای هنری، و انتشار سخنرانی، کلیپ و ... حقیقت امروز جنایات رژیم صهیونیستی و ضرورت حمایت از مسجدالاقصی و مردم مظلوم فلسطین و غزه را بیان کنند.

پایان پیام/

https://www.masjed.ir/u/1c9X

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

پیام تسلیت رئیس مرکز درپی درگذشت آیت‌الله نجفی
 
همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد: