شنبه / ۱۶ دی ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۳
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۸۵۲۲
گزارشگر : جلال حیران نیا
شهردار منطقه ۲۱ خبر داد؛

اجرای دو رویداد «مسجد کرامت» و «قرآن قلب سلیم»

شهردار منطقه ۲۱ در جلشه شورای فصلی قرآن و عترت از اجرای دو رویداد "مسجد کرامت" و " قرآن قلب سلیم" در آینده ای نزدیک در این منطقه خبر داد.

به گزارش مسجدخبر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ محمدرضا پوریافر" در جلسه شورای قرآنی و عترت، ضمن خیر مقدم به فعالین قرآنی گفت: می بایست در راه رشد و پیشرفت مسیرهای قرانی قدم برداشت تا برکات آن در کار و زندگی مردم دیده شود.برنامه هایی به مانند برگزاری نمایشگاه های قرآنی و فرهنگی، استفاده از ظرفیت های مدارس و خانواده ها در مسیر قرآنی سبب رشد و نهادینه شدن قرآن در جسم و روح فرزندان مان می شود.
 
وی در ادامه بیان کرد: باید به زیرساخت های قرآنی و فرهنگی نیز توجه داشته و با برنامه ریزی و مشارکت بخش خصوصی و فعالان قرآنی و آموزش و پرورش بتوانیم به آموزش قرآن و تفسیر قرآنی در مدارس پرداخته تا اثر آن در وجود فرزندان مان ماندگار و با جسم و روح آنها عجین شود.
 
" مهدی سیفی" دبیر شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران با بیان این جمله که اهل قرآن، اهل خدایند و خواستار درگاه حق هستند، از برگزاری این نشست تشکر کرد و گفت: محل تربیت قرآنی در مساجد، مدارس، محله و منازل است که با اتصال این چند ضلع به هم شاهد شکوفایی قرآن در محلات خواهیم بود.
 
وی گفت: این طرح به زودی به سراهای محلات مناطق ابلاغ می‌شود تا دگرگونی و نظم بخشی لازم انجام و مسئولان خانه‌های قرآن و عترت که افرادی هستند با صلاحیت مدیریت قرآنی محله، کار را با جدیت دنبال کنند.
 
سیفی، همچنین بر تشکیل دارالقرآن‌های مرکزی در هر منطقه تاکید کرد و ادامه داد: دارالقرآن ها در ساختمان های مناسب در مناطق فعال شوند و تا قبل از ماه رمضان شاهد احیای جلسات قرآنی در محلات خواهیم بود.
 
وی در پایان یادآور شد: یکی دیگر از مهم ترین دستگاه های خدمت به مردم، شهرداری است؛ که با توجه به ظرفیت ها و فرصت ها، بهترین زمان است که این وظیفه الهی و دینی را اجرا و گامی بزرگ در این راه برداریم.

 

پایان پیام/

https://www.masjed.ir/u/1cno

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری