شنبه / ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۰
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۸۶۰۸
گزارشگر : جلال حیران نیا
امام جماعت مسجد ارک:

ساخت مسجد در پارک پدیده نوظهوری نیست

امام جماعت مسجد ارک گفت: اولین باری نیست که در پارک‌های تهران مسجد می‌سازند. مسجد رسالت و ثقلین در پارک‌های رسالت و لویزان دو نمونه معروف هستند.

 سرویس مسجدخبر پایگاه تخصصی مسجد؛ حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سیدمحمدرضا طباطبایی‌نسب، امام جماعت مسجد ارک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره کارکرد مساجد در پارک‌ها گفت: پارک‌های بزرگ تهران مثل پارک رسالت در محله سیدخندان مسجدی به نام «رسالت» دارد و یا پارک جنگلی لویزان در محله شمیران‌نو، مسجد ثقلین را دارد که هرکدام محل رجوع مردمی هستند که برای تفریح به این پارک‌ها آمده‌اند.

وی افزود: نگاه من به مساجدی که در پارک‌ها واقع شده‌اند، فقط محلی برای عبادت نیست. مساجدی که در پارک‌ها هستند، صرفاً جنبه عبادی ندارند و فقط مخصوص اقامه نماز نیستند، بلکه می‌توانیم کارکردهای مختلف تبلیغی، فرهنگی، آموزشی، مشاوره‌ای و... برای مساجد پارک‌ها تعریف کنیم.

 طباطبایی‌نسب ادامه داد: برخی از مردم به مسجد صرفاً از جنبه عبادی نگاه می‌کنند؛ در حالی که امام خمینی(ره) مسجد را سنگر می‌دانست و یک سنگر، کاربردهای متنوع و متعددی دارد‌. شهرداری می‌تواند از ظرفیت مساجد برای فعالیت‌های فرهنگی و مشارکت اجتماعی به خوبی استفاده کند. برخی از مردم فکر می‌کنند ساخت مساجد در پارک‌ها مانع تفریح آنها می‌شود؛ در حالی که مساجد می‌توانند در خدمت تفریحات سالم، سرگرمی‌های سازنده و ورزش همگانی باشند و صرفاً از آن‌ها توقع «نمازخانه» نداشته باشیم.

https://www.masjed.ir/u/1cCK

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

پیام تسلیت رئیس مرکز درپی درگذشت آیت‌الله نجفی
 
همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد: