یکشنبه / ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۱
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۸۶۱۰
گزارشگر : جلال حیران نیا
یک پیشکسوت قرآنی؛

اصالت مسجد در فعالیت‌های قرآنی باید حفظ شود

سلیمی با بیان اینکه باید اصالت مسجد در فعالیت‌های قرآنی حفظ شود، گفت: لازم است با طراحی چشم‌انداز بلندمدت و تعامل همه ارکان مساجد با یکدیگر، زمینه رونق فعالیت‌های قرآنی مساجد فراهم شود.

به گزارش سرویس مسجدخبر پایگاه تخصصی مسجد؛ «عباس سلیمی»، در گفتگو با شبستان بر لزوم اهتمام به تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی تاکید و بیان کرد: پیامبر(ص) می فرمایند: «مساجد برای خواندن قرآن بنا شده اند»؛ اهتمام به قرآن در خانه های خدا از صدر اسلام مورد تاکید بوده و اکنون در این باره غفلت شده است.
 
این پیشکسوت قرآنی تصریح کرد: وقتی طرح های مختلف قرآنی در مراکز و موسسات مختلف اجرا می شود، موجب کمرنگ شدن فعالیت های قرآنی مساجد می شود، در حالی که بنابر آموزه های دینی باید اصالت مسجد در فعالیت های قرآنی حفظ شود.
 
وی در ادامه گفت: پیامبر(ص) مسجد را خانه خدا تلقی می نمودند و تاکید امام و رهبری نیز بر همین مبنا استوار است، بنابراین ضرورت دارد که مسجد را پایگاه اصلی و اولیه قرآن قرار دهیم و با محوریت مساجد، جلسات، موسسات و نهادهای دیگر نیز برنامه های قرآنی برگزار کنند، این مهم زمانی محقق می شود که امام جماعت و امنای مساجد و بسیج با هم متحد و یکپارچه باشند، امروز مساجد با الگوبرداری از مساجد موفق در عرصه قرآنی می توانند پایگاه اصلی قرآن باشند.
 
سلیمی با اشاره به موانعی که موجب کمرنگ شدن فعالیت های قرآنی در مساجد می شود، ابراز کرد:  عدم همکاری و موازی کاری موجب کم رونق شدن برنامه های قرآنی مساجد می شود و هم افزایی مجموعه های قرآنی و متولیان مساجد می تواند در این زمینه کارگشا باشد.
 
این خادم القرآن بر لزوم مشارکت نمازگزاران و بانیان خیر در برنامه های قرآنی مساجد تاکید کرد و گفت: اگر در هر مسجدی یک خیر بانی جوایز برنامه ها و مسابقات قرآنی مسجد شود، موجب تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان به مشارکت در این برنامه ها شده و می توان با این روش ها مساجد را به سمت تبدیل شدن به پایگاه قرآنی سوق داد و جلسات قرآنی خانه های خدا را رونق بخشید.
 
وی خاطرنشان کرد: از طرفی لازم است با طراحی چشم انداز بلندمدت و تعامل همه ارکان مساجد با یکدیگر، تلاش شود جلسات قرآنی در مساجد به عنوان یکی از برنامه های مهم و اولویت دنبال شود.

 

پایان پیام/

https://www.masjed.ir/u/1cC0

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

پیام تسلیت رئیس مرکز درپی درگذشت آیت‌الله نجفی
 
همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد: