شنبه / ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۸
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۸۶۱۵
گزارشگر : جلال حیران نیا
آقامیری بررسی کرد؛

بیشترین و کمترین تراکم مسجد در پایتخت کجاست؟

دبیر شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد با اشاره به اینکه در ساخت مسجد شهرداری فقط کمک‌کننده است، گفت: شهرداری به تنهایی مسجدی نساخته است.

به گزارش سرویس مسجدخبر پایگاه تخصصی مسجد به نقل از رسا، سیدمحمد آقامیری با بیان اینکه پایتخت به هزار مسجد نیاز دارد، اظهار کرد: در حال حاضر تهران بیش از دو هزار و ۱۰۰ مسجد دارد و حداقل باید هزار مسجد دیگر نیز ساخته شود.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد مساجد پایتخت در جنوب شهر است، یادآور شد: آمار منطقه به منطقه و محله به محله تهران وجود دارد و کاملاٌ مشخص است که هر منطقه چه تعداد مسجد دارد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه در بافت جدید شهری و مناطقی که اضافه شده، تعداد مساجد پایین است، تصریح کرد: اینگونه نیست که مناطق شمالی تعداد مساجد کمتری داشته باشند؛ بلکه در مناطق جدید و یا مناطقی که از ویلانشینی به سمت آپارتمان‌نشینی و افزایش جمعیت ناشی از آن رفته‌اند، نیاز بیشتری برای ساخت مسجد احساس می‌شود.

آقامیری همچنین تصریح کرد: شهرداری در سال قبل به ساخت بیش از ۴۰ مسجد کمک کرد؛ در واقع شهرداری فقط کمک کننده است و به تنهایی مسجدی نساخته است.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل‌ها صفر تا صد امور را شهرداری انجام نمی‌دهد؛ بلکه در واگذاری زمین و یا دیگر موارد کمک می‌کند و در مواردی حتی سازمان اوقاف و امور خیریه، زمین‌هایی را در اختیار شهرداری قرار داده که این زمین‌ها واگذار می‌شوند.

آقامیری با بیان اینکه برخی از مساجد متعلق به بخش خصوصی است و زیر نظر امور مساجد نیست، گفت: برخی مساجد نیز یا مساحت کمی دارند و یا در تمام ایام سال فعالیت نمی‌کنند و تنها در برخی مناسبت‌های مذهبی از جمله ایام محرم میزبان مردم هستند. با احتساب تمامی این موارد در مجموع از لحاظ برخورداری پایتخت از مساجد با خلأ مواجه هستیم.

https://www.masjed.ir/u/1cCN

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

پیام تسلیت رئیس مرکز درپی درگذشت آیت‌الله نجفی
 
همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد: