شنبه / ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۷
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۸۶۱۷
گزارشگر : جلال حیران نیا
حاوی خاطرات امامِ مسجدجامع ابوذر

کتاب «رضای انقلاب» چاپ شد

کتاب «رضای انقلاب» نوشته سعید فخرزاده شامل خاطرات حجت‌الاسلام رضا مطلبی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش سرویس مسجدخبر پایگاه تخصصی مسجد به نقل از مهر کتاب «رضای انقلاب» نوشته سعید فخرزاده به‌تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب شامل خاطرات حجت الاسلام رضا مطلبی است.
 
کتاب «رضای انقلاب» به زندگی و شرح حال یکی از دلباختگان فکری امام خمینی (ره) حجت‌الاسلام رضا مطلبی می‌پردازد که نقش مؤثری در انقلاب‌اسلامی داشته است. او روحانی اهل اصفهان است که قبل از انقلاب در محله‌ای آذری‌نشین، به‌عنوان امام جماعت مسجد فلاح که بعدها به مسجد جامع ابوذر تغییر نام داد، منصوب و مشغول فعالیت شد. با فعالیت‌های او مسجد ابوذر خیلی زود به پایگاه طرفداران امام و انقلاب تبدیل شد و پس از پیروزی انقلاب نقش مهمی را در انسجام نیروها و حفظ نشاط سیاسی در جنوب‌غرب تهران و حمایت از نظام در عرصه‌های مختلف بر عهده گرفت.
 
کتاب در فصل اول، به خانواده و وضعیت اقتصادی، اجتماعی و مذهبی و محل تولد راوی پرداخته است و خاطراتی کوتاه از دوران کودکی و نوجوانی را بازگو می‌کند. در فصل دوم چگونگی ورود به حوزه علمیه اصفهان و روایت جذاب و خاطر صریحش از وضعیت حوزه علمیه اصفهان و علمای آن ارایه شده است. در فصل سوم به ادامه تحصیل در حوزه علمیه قم، ازدواج، سفرهای تبلیغی و حوادث نهضت امام (ره) پرداخته شده و نهایتاً در فصل آخر ورود به تهران و امامت مسجد ابوذر و گوشه‌ای از فعالیت‌ها در سال‌های ۱۳۵۴ تا ۱۳۹۵ روایت شده است.
 
مصاحبه با راوی توسط سعید فخرزاده و حمید قزوینی از تاریخ ۵ دی تا ۲۹ دی ۱۳۹۵ در سیزده جلسه انجام شده و پس از پیاده‌سازی، با انطباق با اسناد و مدارک و تأیید راوی منتشر شده است.
 
این کتاب با ۳۳۵ صفحه، شمارگان هزار و ۲۵۰ نسخه و قیمت ۲۹۰ هزار تومان عرضه شده است.
https://www.masjed.ir/u/1cCR

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

پیام تسلیت رئیس مرکز درپی درگذشت آیت‌الله نجفی
 
همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد: