سه شنبه / ۳۰ آبان ۱۳۹۱ / ۱۳:۵۴
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۴۶۷
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

بزرگترین مسجد غرب فرانسه افتتاح شد

این مسجدِ دو طبقه، مهمترین و بزرگترین بنای اسلامی در غرب فرانسه است که به وضوخانه، نمازخانه، کتابخانه، سالن اجتماعات چند منظوره و اتاق ویژه نگهداری از کودکان مجهز است.
گنبد این مسجد جامع ۱۴متر و مناره های آن ۱۷متر ارتفاع دارد. کنار در ورودی این مسجد نیز تلویزیون بزرگی نصب شده است که اوقات شرعی و ساعات اقامه نماز را نشان می دهد.
«بوبکر لبیدی» مدیر مسئول واحد عمرانی انجمن اسلامی در غرب فرانسه(AIOF)، در مراسم افتتاحیه این مسجد اظهار داشت: سرانجام رویای دیرینه ما محقق شد. ما قصد داشتیم مسجدی بسازیم که به امکانات به روز و مدرن مجهز باشد، اما در عین حال با رو بنایی کاملا ساده و عاری از هرگونه نشان ملی طراحی شود.
وی افزود: درهای این مسجد به روی همه مسلمانان باز است و هرکسی از هر نژاد و قومیتی که باشد می تواند به راحتی در این مسجد عبادت کند.
لبیدی اضافه کرد: ما درصددیم تا برای سال جدید میلادی، حمایت برخی موسسات آموزشی اسلامی را جلب کنیم تا برنامه های فوق برنامه و کارهای فرهنگی در «واحد فرهنگی مسجد السلام» برگزار کنند. از دیگر امکانات این مسجد می توان به واحد فرهنگی با زیر بنای ۱۲۵۰متر مربع اشاره کرد که دارای کتابخانه اسلامی، رستوران، کافی شاپ، سالن انتظار، سالن اجتماعات و استراحت خانه است
باشگاه خبرنگاران
https://www.masjed.ir/u/b8v

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

رهبر انقلاب در دیدار مسئولان و کارگزاران حج:
 
پیام تسلیت رئیس مرکز درپی درگذشت آیت‌الله نجفی
 
همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛