شنبه / ۶ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۳:۱۹
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۲۸۵۸۳
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
حجت الاسلام قرائتی در گفتگوی ویژه خبری:

درب مسجد باید به روی همه باز باشد/کمک‌های کمیته امداد باید از طریق مسجد باشد

حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی گفت: نگاه آسیب شناسی درست نیست بلکه باید ببینم که چه می‌توان انجام دهیم تا وضع موجود بهتر شود.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت‌الاسلام قرائتی در برنامه گفتگوی ویژه خبری سوم خرداد ماه ویژه دهه تکریم و غبارروبی، با بیان اینکه بهتر است کمک‌های کمیته امداد به‌وسیله پیش‌نماز مسجد صورت گیرد گفت: اگر پیش‌نماز مسجد هدیه‌ای به کودکی بدهد آن کودک به مسجد هم خواهد آمددر این برنامه، باید و نبایدهای تبلیغ در مساجد با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز مورد بحث و بررسی قرار گرفت

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه پیرامون باید و نبایدهای تبلیغ در مساجد گفت: باید جاهای ارزشی را مسجد کرد، پیامبر وقتی وارد مدینه شد شروع به ساختن مسجد کرد، در قرآن آمده وقتی می‌خواهید به مسجد بروید زینت کنید.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با اشاره به اینکه مسجد نباید عامل تفرقه باشد اظهار داشت: به لطف خداوند مساجد زیادی در کشور ساخته شده است، اما کم است بهتر است به جای حسینیه مسجد بسازیم تا همیشه در آن باز باشد.

وی با اشاره به اینکه در کشورمان مسجد، کم داریم، افزود: حسنیه برای 10 روز و در محرم و صفر باز است امّا مسجد همیشه باز است بنابراین کسانی که می خواهند حسنیه بسازند اگر در آن جا مسجد وجود ندارد بهتراست مسجد بسازند و اصل را باید بر محوریت مسجد بگذاریم .

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به اینکه کنار مسجد باید جایی باشد که مشکلات مسجد را نداشته باشد ادامه داد: پیش نماز مسجد به علت کهولت سن با بچه‌ها نمی‌تواند پیوند برقرار کند لذا باید در کنار پیش نماز طلبه‌های جوان کار‌ها را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کار‌ها را می‌توان در مسجد حل کرد افزود: خادم باید خوش صدا باشد و اذان را باید به صورت حلقومی بخواند نباید اذان با نوار باشد.

 حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به اینکه خادم باید سه ویژگی قرآن، فرهنگ و مسجد را داشته باشد گفت: اذان‌های ما پلاستیکی است، معلم قرآن در مساجد نداریم.

 

 کمک های کمیته امداد باید از طریق مسجد باشد

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه بهتر است کمک های کمیته امداد به وسیله پیش نماز مسجد صورت گیرد گفت: اگر پیش نماز مسجد هدیه ای به کودکی بدهد آن کودک به مسجد هم خواهد آمد اما کمیته امداد لپه و برنج به کودک می دهد او نیز می خورد، توپ بازیش هم می کند اما پایش هم به مسجد نمی گذارد.

 

برنامه های مساجد نباید طولانی شود

وی با بیان اینکه مساجد نباید کودکستان باشند و یا به پارکینگ سالمندان تبدیل شوند، اظهار داشت: برنامه های مسجد نباید طولانی شود؛ در مسجد اقامه نماز واجب است و از مستحبات هم فقط مستحبات حضرت زهرا(ع) باشد؛که انجام این فریضه هم بیشتر از یک و نیم دقیقه طول نمی کشد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تاکید کرد: در مواردی که مسلمانان اذیت شوند، به جا آوردن مستحبات حرام است.

وی همچنین با اشاره به اینکه انقلاب ما از مسجد شروع شد و خیرین هم از مسجد بر می خیزند گفت: بیش از ۹۵ درصد جوانان که به جبهه رفتند جوانانی بودند که به مساجد می رفتند؛ همه چیز ما مسجد است و همچنین مسجد  جایی است که کوچک و بزرگ ندارد و حزبی و صنفی نیست.

حجت الاسلام قرائتی همچنین با بیان اینکه دین ما دین ناب نیست گفت: امام (ره) در اواخر عمرشان تاکید داشتند که اسلام ناب اسلامی است که سلیقه در آن دخیل نباشد.

https://www.masjed.ir/u/1OQ

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری