جمعه / ۳ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۵
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۸۶۰۲
گزارشگر : جلال حیران نیا
پس از سالها مجاهدت

آیت‌الله سیدسلیمان موسوی‌مهر دار فانی را وداع گفت

آیت الله سید سلیمان موسوی‌مهر امام جماعت مسجد النبی (صلی الله علیه و آله و سلم) ستارخان دار فانی را وداع گفت.

به گزارش سرویس مسجدخبر پایگاه تخصصی مسجد؛ آیت الله سید سلیمان موسوی‌مهر در بیستم خرداد ماه سال ۱۳۱۶ هجری شمسی در یکی از توابع شهر سراب استان آذربایجان شرقی چشم به جهان گشود و پس از طی دوران کودکی در سن ۱۳ سالگی برای کسب علوم دینی و حوزوی عازم حوزه علمیه قم شده و در محضر اساتید بزرگی همچون: مرحوم آیت الله بروجردی، آیت الله گلپایگانی، امام خمینی ره، آیت الله موسوی اردبیلی و … درس حوزه آموخت .

بازدید رئیس مرکز رسیدگی به امورمساجد از مساجد شاخص

این قرآن پژوه فرهیخته پس از فراغت از تحصیل دروس حوزوی در شهرهای مختلف استان های آذربایجان شرقی، مازندران، گیلان، خراسان، اصفهان و کردستان اقدام به آموزش و تبلیغ علوم دینی و اسلامی کرد.

 

وی به مدت ۱۷ سال مسئول حوزه علمیه شهرستان گلپایگان بود و از ۲۴ سال قبل به درخواست آیت اله سید علی موسوی اردبیلی فرزند مرحوم سید عبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع تقلید آن زمان و موسس مسجد النبی (صلی الله علیه و آله و سلم) محله دریان نو در ستارخان، به تهران عزیمت و به عنوان امام جماعت این مسجد منصوب شد.

 

از ایشان دو اثر مکتوب به نام های «کشف الآیات قرآن کریم» و «نور در ظلمت» به یادگار مانده است. این عالم برجسته در سالهای اخیر بارها به عنوان مفسر قرآن به برنامه «یادخدا» دعوت می‌شد که می توانید قسمتی از این برنامه وزین را اینجا ببینید.

 

  آیت الله موسوی مهر | شبکه قرآن و معارف سیما

 
سرانجام این روحانی بزرگ در سن ۸۶ سالگی و درتاریخ اول فروردین ماه سال ۱۴۰۳ هجری شمسی مطابق با روز نهم ماه رمضان سال ۱۴۴۵ و همزمان با شب وفات حضرت خدیجه س دعوت حق را لبیک و به دیار باقی شتافت و در جوار رحمت واسعه الهی آرام گرفت.

 

پیکر پاک آن مرحوم پس از اقامه نماز میت به امامت سید علی موسوی اردبیلی و ذکر زیارت نامه  عاشورا و قرائت نماز ظهر و عصر به امامت آیت الله محمد علی شاه آبادی بر دستان نمازگزاران و مردم قدر شناس محلات دریان نو، ستارخان و سایر محلات همجوار تشییع شد.
 
پایان پیام/
https://www.masjed.ir/u/1cAO

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری