یکشنبه / ۷ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۶:۲۸
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۸۶۱۳
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
اخبار مساجد استان تهران(ویژه رمضان):

ویژه برنامه‌های مسجد امام حسن مجتبی(ع) در ماه مبارک رمضان / ​«برنامه ۳۰ شب؛ ۳۰ سخنرانی» در مسجد ولی الله الاعظم(عج)

مسجد امام حسن مجتبی (ع) همزمان با ماه مبارک رمضان برنامه سخنرانی و مناجات‌خوانی برگزار می‌کند، همچنین مسجد ولی الله الاعظم (عج) همزمان با ماه مبارک رمضان، ۳۰ برنامه سخنرانی از ۶ خردادماه تا ۴ تیرماه ساعت ۲۰ و ۳۰ برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، مساجد استان تهران در ماه مبارک رمضان برنامه های متنوع و معنوی برای روزه‌داران و مامومین دارند. پایگاه تخصصی مسجد در نظر دارد برنامه‌های این مساجد را به اطلاع روزه داران عزیز برساند. عزیزان می‌توانند تصاویر و اخبار برنامه‌های مسجد خود را به masjedonline_admin@ ارسال کنند.

 

ویژه برنامه‌های مسجد امام حسن مجتبی (ع) در ماه مبارک رمضان

مسجد امام حسن مجتبی(ع) همزمان با ماه مبارک رمضان برنامه سخنرانی و مناجات‌خوانی برگزار می‌کند.

برنامه سخنرانی این مسجد در دهه اول، دوم و سوم به ترتیب با حضور حجج اسلام محمدی، بایرامی و حسینی برگزار می‌شود.

علاوه بر آن هر روز ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه یک جزء از قرآن کریم در این مسجد خوانده می‌شود.

یادآور می‌شود؛ مسجد امام حسن مجتبی(ع) در نازی آباد، انتهای خیابان اکبر مشهدی (پارس) واقع شده است.

 

«برنامه ۳۰ شب؛ ۳۰ سخنرانی» در مسجد ولی الله الاعظم(عج)

بنا بر این گزارش، مسجد ولی الله الاعظم(عج) همزمان با ماه مبارک رمضان،  ۳۰ برنامه سخنرانی از ۶ خردادماه تا ۴ تیرماه ساعت ۲۰ و ۳۰ برگزار می‌کند.

سخنران برنامه‌های این مسجد حجت‌الاسلام مهاجرانی و مداح آن سید علی محمودی است.

یادآور میشود؛ مسجد ولی الله اعظم(عج) در خیابان وحدت اسلامی، خیابان فرهنگ واقع شده است.

 

اجرای ایده «۳۰ شب؛ ۳۰ افطار» در مسجد حضرت ابوالفضل (ع)

حجت الاسلام والمسلمین رضا بطحایی گلپایگانی امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در خصوص ایده 30 شب؛ 30 افطار که در این مسجد برگزار می‌شود گفت: ایده زیبای 30 شب؛ 30 افطار، در راستای توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر گسترش افطاری‌های ساده که یک سنت خوب، برای افطاری‌دادن‌های ساده و بی‌پیراییه در مساجد و خیابان‌ها است، ماه رمضان امسال در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) اجرا می‌شود.

وی افزود: هزینه این 30 شب میزبانی از مهمانان ماه رمضان، توسط هیات امنا، خیرین و نمازگزاران مسجد حضرت ابوالفضل (ع) پرداخت می‌شود.

امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) درباره سایر برنامه‌های این مسجد در ماه رمضان، خاطرنشان کرد: هر شب یک جزء از قرآن به نیابت از شهدای این مسجد، پس از اقامه نماز جماعت عشاء قرائت می‌شود.

بطحایی گلپایگانی اضافه کرد: من نیز، هر روز در ماه رمضان پس از اقامه نماز جماعت عصر، سخنرانی می‌کنم.

یادآور می شود؛ مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در تهران، خیابان افسریه، 15 متری دوم، واقع شده است.

 

تفسیر قرآن؛ ویژه برنامه مسجد جامع حضرت رقیه(ع) در ماه رمضان

حجت‌الاسلام والمسلمین یونس ستاری امام جماعت مسجد جامع حضرت رقیه(ع) در خصوص برنامه‌های این مسجد در ماه مبارک رمضان گفت: برنامه‌های قرآنی مساجد نسبت به سال‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، گسترش یافته و می‌توان گفت، این دو دوره، اصلا قابل مقایسه نیستند، البته پیشرفت در زمینه حفظ و تفسیر قرآن به اندازه آموزش قرائت و ترجمه آن نبوده است. 

وی افزود: برنامه‌ریزی مسئولان و دست‌اندرکاران  مسجدی در راستای مشارکت بیشتر جوانان در فعالیت‌های قرآنی مساجد باشد، زیرا در بیشتر مساجد، میانسالان و کهنسالان، بخش عمده مخاطبان را شامل می‌شوند، این موضوع، نشان دهنده جذابیت نداشتن برنامه‌های قرآنی در مساجد است.

امام جماعت مسجد جامع حضرت رقیه(ع) خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه و سازمان‌های دینی و آموزشی، مربیان و مفسران قرآن را تربیت کنند به طوری که هر روحانی و طلبه‌ای، با تفاسیر مختلف و علوم قرآنی آشنا باشد، در حال حاضر مساجد با کمبود تعداد معلمان و مفسران قرآن روبرو هستند و همین، برنامه‌های قرآن آنان را سطحی کرده است. 

ستاری درباره برنامه‌های قرآنی مسجد جامع حضرت رقیه(ع) اضافه کرد: کلاس‌های آموزش، قرائت و ترجمه قرآن، همه روزه از ساعت 9 تا 11 با مشارکت 80 خانم در این مسجد برگزار می‌شود، همچنین یک‌شنبه‌ها پس از اقامه نماز عشاء، جلسات تفسیر قرآن، برگزار می شوند و همه روزه نیز پس از نماز عصر، یک صفحه از قرآن همراه با ترجمه آن، تلاوت می‌شود.

وی در مورد برنامه‌های قرآنی مسجد جامع حضرت رقیه(ع) در ماه رمضان، گفت: همه روزه پس از اقامه نماز عصر، جلسه تفسیر قرآن برگزار خواهد شد و پس از آن، یک جزء از قرآن به شکل دسته جمعی با حضور نمازگزاران تلاوت می‌شود.

یادآور می‌شود؛ مسجد جامع حضرت رقیه(ع) در کیانشهر، خیابان شهید ابراهیمی، خیابان شهید امیری واقع شده است.

 

برگزاری ویژه برنامه‌های مناجات‌خوانی در مسجد بنی فاطمه(ع)

این گزارش می‌افزاید: همزمان با ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه‌های سخنرانی و مناجات‌خوانی در مسجد بنی فاطمه‌(ع) برگزار می‌شود.

این برنامه سخنرانی با حضور حجج اسلام کاظم صدیقی، عباس صراف، محمود ریاضت، مصطفی کرمی، مهدی رنجبران، محمد حسین صابری اراکی، علی سرلک و مرتضی اعتمادیان برگزار می‌شود. 

این برنامه‌ها از  6 خرداد تا 4 تیرماه از ساعت ۲۴ تا 2:00 بامداد در این مسجد برپا است.

مسجد بنی فاطمه(ع) در خیابان شهید مدنی (نظام‌آباد) چهارراه گلچین واقع شده است.

 

 

https://www.masjed.ir/u/1wC

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری