دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۶ / ۱۸:۲۰
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۰۲۹۳
گزارشگر : محسن عزیزی

رونمایی از کتاب «۵۳ مسجد از ۲۵ کشور» در باکو

کتابی شامل تصاویر ۵۳ مسجد از ۲۵ کشور با عنوان «مساجد: عظمت اسلام» طی مراسمی در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان رونمایی شد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ مراسم رونمایی از کتاب «مساجد: عظمت اسلام (Mosques: Splendors of İslam) با حضور ابوالفضل قارایف، وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان، اصغر فارسی، رایزن فرهنگی ایران، جمعی از دیپلمات‌ها و شخصیت‌های علمی و فرهنگی در مرکز حیدر علی اف شهر باکو، برگزار شد.

لیلی اولوخان، مؤلف کتاب «مساجد: عظمت اسلام» در سخنانی در این مراسم، گفت: ۲۶۷ مسجد جهان را از نزدیک مشاهده کردیم و از ۲۵ کشور، ۵۳ مسجد انتخاب شد و از جمهوری آذربایجان نیز، معماری ۳ مسجد در این کتاب معرفی شده است.

معرفی کتاب در اروپا

خانم یکاترینا کارلینا، دبیر بین‌المللی کتاب همچنین، اظهار کرد: با انتشار این اثر درصدد آن هستیم تا زیبایی مساجد را به جامعه جهانی معرفی کنیم. این کتاب به زبان‌های روسی و فرانسوی چاپ و مراسم معرفی کتاب در آمریکا، انگلیس و روسیه نیز برگزار خواهد شد.

عدالت ولی‌اف، معاون وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان در سخنرانی خود با اشاره به اهمیت انتشار این کتاب افزود: همه ادیان الهی صلح، امنیت، تفاهم، برادری و مرحمت را تبلیغ می‌کنند.

بنا بر اعلام این خبر، این اثر شامل تصاویر ۵۳ مسجد از ۲۵ کشور است که توسط خانم لیلی اولوخان به زبان انگلیسی تهیه و به شکل نفیسی چاپ شده است.

https://www.masjed.ir/u/3j4

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری