یکشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۰۹:۵۵
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۱۵۴۸
گزارشگر : ایده ایده
امام جماعت مسجد انصارالحجه(عج):

ائمه جماعات در تبیین شعار حمایت از کالای ایرانی تلاش کنند

آیت‌الله محمد تقی وحیدی گلپایگانی گفت: درحالی که همت ملی برای حمایت از کالای مرغوب ایرانی وجود دارد، آمار سرسام آور قاچاق کالا موجب تعجب همگان شده است، ائمه جماعات و نهادهای مسجد در گفتمان‌سازی شعار سال ۱۳۹۷ درباره این موضوع نیز روشنگری کنند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، آیت‌الله محمدتقی وحیدی گلپایگانی با بیان اینکه خرید کالای داخلی، نخستین گام برای عملیاتی شدن شعار «حمایت از کالای ایرانی» است، گفت: ارکان و مسئولان مساجد باید از جنس داخلی برای نیازهای این خانه های خدا استفاده کنند.

وی افزود: ائمه جماعات و خطبای مساجد در مناسبت های دینی و ملی و حتی در مجالس ختم نیز اهمیت استفاده از کالاهای ایرانی را برای مردم تبیین کنند.

امام جماعت مسجد انصارالحجه(عج) با انتقاد از میزان قاچاق در ایران، اظهار کرد: درحالی که همت ملی برای حمایت از کالای مرغوب ایرانی وجود دارد، آمار سرسام آور قاچاق کالا موجب تعجب همگان شده است، ائمه جماعات و نهادهای مسجد در گفتمان سازی شعار سال 1397 درباره این موضوع نیز روشنگری کنند.

وی گفت: اگر باور داشته باشیم مساجد زمینه ساز آبادانی دنیا و آخرت ما است، آنگاه از ظرفیت این خانه های خدا برای گفتمان سازی مطالبات مقام معظم رهبری استفاده می کنیم.

وحیدی گلپایگانی، وظیفه دستگاه های فرهنگی و مسجدی در فرهنگ سازی برای خرید کالای ایرانی، مبارزه با قاچاق کالا و حمایت از تولید داخلی را مهم دانست و خاطرنشان کرد: اگر مردم قناعت، پیشه، و از مصرف گرایی دوری کنند، آنگاه نیازی به واردات انواع کالاهای خارجی که بسیاری از آنها نیز نامرغوب هستند، نخواهیم داشت، و مساجد باید پیشگام اصلاح الگوی مصرف و خرید کالای داخلی باشند.
 
امام جماعت مسجد انصارالحجه(عج) اضافه کرد: مساجد علاوه بر نصب بنر و توزیع بروشورهای مرتبط با شعار سال 1397 و سایر مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی، باید نشست ها و کارگاه هایی با حضور استادان برجسته حوزوی و دانشگاهی در این باره برگزار کنند، چون حقیقتا مردم ما از کمبود دانش و اطلاعات درباره اهمیت خرید کالای ایرانی و اصلاح الگوی مصرف، رنج می برد.

https://www.masjed.ir/u/4Tl

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری