دوشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۵:۱۸
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۱۶۴۵
گزارشگر : ایده ایده
مدیر ناحیه امام موسی صدر:

مساجد بسترساز حمایت از کالای ایرانی هستند

حجت الاسلام موحد معتقد است: مساجد می‌توانند محورِ فکری حمایت از کالای ایرانی باشند و بسترِ فرهنگی را برای خرید کالای ایرانی در جامعه ایجاد و در این راستا فرهنگ‌سازی کنند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، مقام معظم رهبری، سال 97 را سال حمایت از کالای ایرانی نام‌ گذاری و بر حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی تأکید کردند. پویایی و رونق اقتصادی کشور، اولویت اول و اصلی کشور ماست، که این مهم جز با اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدکننده و کالای ایرانی محقق نمی‌شود. بی شک یکی از ارکان مهم در حمایت از تولید داخلی و تقویت کارخانه‌های تولیدی کشور ایجاد فرهنگ مصرف به نفع تولید ملی در مردم است. یکی از مکان‌هایی که از صدر اسلام تاکنون جایگاه انسانهای خداشناس و وطن دوست بوده، مسجد است. مساجد به خوبی می‌توانند آثار مخرب مصرف‌گرایی به سود غربی ها را به مردم بشناسانند و در عوض آن مزایای قناعت و استفاده از کالای ایرانی هم را برای مردم بازگو کنند. در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام موحد مدیر ناحیه امام موسی صدر مرکز رسیدگی به امور مسجد داشته‌ایم که در ادامه می‌آید.

حجت‌الاسلام محمدتقی موحد مدیر ناحیه امام موسی صدر مرکز رسیدگی به امور مساجد(شهر قدس) در گفت‌وگو با پایگاه تخصصی مسجد در پاسخ به این سؤال که شما به عنوان یک مسئول در حوزه مسجد، چه پیشنهاد عملی‌ای برای تسریِ فرهنگ خرید کالای ایرانی و تحقق شعار سال97دارید، گفت: ما بعد از فرمایش حضرت آقا در جلسات ویژه‌ای که با ائمه جماعات داشتیم و داریم به آنها توصیه کردیم که در مساجد و در سخنرانی‌ها و در بیانِ مطالب و احادیث و روایات، مردم را به خرید کالای داخلی تشویق کرده واهمیت و فوایدِ خرید کالای داخلی را بیان نموده و به مردم بگویند که حمایت از کلای ایرانی زمینه اشتغال جوانان را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه مساجد ما می‌توانند محورِ فکری حمایت از کالای ایرانی را فراهم کنند، اظهار داشت: ما می‌توانیم بسترِ فرهنگی و فکری برای خرید کالای ایرانی را در جامعه ایجاد کنیم و در این راستا فرهنگ‌سازی کنیم؛ البته اگر مساجد یک واحد تجاری داشته باشند، کالاهای ایرانی را خریداری کند و به قیمت خیلی مناسب با رقابتی با سایر فروشندگان داخلی در اختیار نمازگزاران بگذارد که آنها به خرید کالای ایرانی تشویق شوند این بهترین راهِ عملی است. بنابراین ابتدا امام جماعات به عنوان محور مسجد بسترِ فکری و فرهنگی را پیاده کنند و فرهنگ‌سازی کنند و دوم زمینه عملی را فراهم کنند.

مدیر ناحیه امام موسی صدر مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به مهمترین وظیفه امام جماعت در حمایت از کالای ایرانی عنوان کرد: لازم است خودِ امام جماعت نیز در خرید کالاها، در مراجعه به مغازه‌ها در فروشگاه‌هایی که می‌رود عملاً کالاهای ایرانی را خریداری کند و مردم با مشاهده این صحنه و اثرگذاری‌ای که امام جماعت می‌تواند داشته باشد، ناخودآگاه به سوی خرید کالای ایرانی سوق پیدا می‌کنند.

وی در خصوص اینکه آیا موافق هستید مساجد می‌توانند با تبلیغ به جا و هدفمند، از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنند، گفت: بله. اگر زمینه برای مسجد فراهم باشد، این وظیفه مسجد است، مسجد پیشتاز است و به عنوان پایگاهِ نظامیِ ولی‌امر است. اولین قدم را باید مسجد و مدیر مسجد که امام جماعت است، برای حمایت از کالای ایرانی بردارند، همچنین در گام بعدی، مسجدی‌ها و نمازگزاران و کارگزاران مسجد هریک به نوبه خود برای تحقق فرهنگ خرید کالای ایرانی و خواسته ولی‌امرشان، مقام معظم رهبری، گام بردارند و به طور کلی هر روشِ مشروعی که بتواند در جهت گسترش مصرف کالای داخلی موثر باشد، مناسب است.

حجت‌الاسلام موحد با اشاره به ظرفیت پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد در تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی، گفت: بسیج قطعاً از امکاناتی برخوردار است که همین مطالب و موارد در مورد بسیج هم صدق می‌کند اگر در پایگاهی‌های بسیج این امکان وجود داشته باشد و اگر فضایی را داشته باشند و امکاناتی در اختیار آنها قرار داده شود که از کالای داخلی حمایت کنند و آن را در اختیار مردم قرار بدهند، یکی از راه‌هایی تحقق شعار امسال خواهد بود.

انتهای پیام/

https://www.masjed.ir/u/4W3

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: