چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۳۹۷ / ۱۴:۰۶
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۳۳۴۲
گزارشگر : ایده ایده
عصر پنجشنبه

مراسم چهلمین روز درگذشت امام جماعت مسجد فاطمیه برگزار می‌شود

مراسم چهلمین روز ارتحال عالم ربانی آیت الله میرزا جواد غروی علیاری امام جماعت مسجد جامع فاطمیه(س)، در آن مسجد برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، مراسم چهلمین روز ارتحال عالم ربانی آیت الله میرزا جواد غروی علیاری امام جماعت مسجد جامع فاطمیه(س)، در آن مسجد برگزار می‌شود.

بنابر خبر دفتر مرحوم غروی علیاری، این مجلس عصر روز پنجشنبه 97/7/26 مطابق 8 صفر 1440 از ساعت 15 الی 17 در مسجد جامع فاطمیه(س) برگزار می‌شود.

گفتنی است مسجد جامع فاطمیه در در تهران، میدان تسلیحات، واقع شده است.

یادآور می‌شود، آیت الله جواد غروی علیاری از استادان درس خارج فقه و اصول، صاحب رساله عملیه و امام جماعت مسجد جامع فاطمیه تهران، شامگاه جمعه، ۱۶ شهریور پس از تحمل دوره‌ای بیماری، درگذشت.  

وی تحصیلات خود را در کودکی در شهر تبریز گذراند و بعد از آن به مدت ده سال تا رسیدن به درجه اجتهاد در عراق و در شهر نجف و زیر نظر استادانی مثل سید ابوالقاسم خویی، سید ابراهیم اصطهباناتی، سید مرتضی فیروز آبادی تحصیل کرد.

بعد از نامساعد شدن جو سیاسی عراق، به تهران و سپس با نظر پدرش به مشهد رفت و به مدت هفت سال در مشهد زیر نظر استادانی مثل؛ سید هادی میلانی، مرتضی شاهرودی و احمد کفایی خراسانی به تحصیل علوم حوزوی پرداخت.

پس از تحصیل در مشهد، به جهت تحصیلات تکمیلی به قم رفت و نزدیک به دوازده سال را در آن شهر زیر نظر استادانی مثل؛ روح‌الله خمینی، سید شهاب الدین مرعشی نجفی، سید محمد حسین طباطبایی تحصیل کرد.

در سال ۱۳۵۲ به تهران عظیمت کرد و در بدو ورود به حوزه علمیه تهران اقدام به تأسیس مدرسه علمیه فاطمیه نمود.

 

 


از

https://www.masjed.ir/u/62G

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری