سه شنبه / ۱۵ آبان ۱۳۹۷ / ۱۵:۴۳
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۳۵۷۱
گزارشگر : ایده ایده
کارشناس دینی:

فشارها و تحریم‌ علیه مسلمانان از زمان پیامبر وجود داشته است

حجت الاسلام میلانی نژاد گفت: شیطنت‌هایی که در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب تا به امروز از دشمن دیده‌ایم در زمان پیامبر(ص) نیز عیناً وجود داشت و مسلمانان تحت فشارهای متعددی از سوی احزاب قرار می‌گرفتند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از رسا، حجت الاسلام محمدرضا میلانی نژاد کارشناس دینی شامگاه گذشته در مسجد جامع امام سجاد(ع)، درباره سوره احزاب گفت: سوره مبارکه احزاب درباره منافقین و تمام حزب‌هایی است که در مقابل پیامبر اکرم(ص) قرار گرفتند.

وی افزود: در جنگ احزاب بر مسلمین فشار زیادی وارد شد زیرا در تحریم بودند و احزاب اجازه نمی‌دادند که چیزی وارد مدینه شود؛ دقیقاً شیطنت‌هایی که در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب تا به امروز از دشمن دیده‌ایم در آن زمان نیز عیناً وجود داشت و پیامبر(ص) و مسلمانان تحت فشارهای متعددی از سوی احزاب قرار می‌گرفتند.

کارشناس دینی بیان داشت: مقاومت، صبوری و ایستادگی پیامبر اکرم(ص) در این فشارها سبب شد تا خداوند آیه "ان الله و ملائکته یصلون علی النبی..." را نازل کند؛ این آیه ذکری بسیار معروف برای آرامش قلب است زیرا خداوند متعال نیز به این ذکر زیبا و شریف، خود ذاکر است و به این ترتیب ذکر، ذاکر و مذکور در یک جا جمع شده است.

وی در ادامه بیان داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید "فاذکرونی اذکرکم، اگر مرا ذکر کنید من هم شما را ذکر می‌کنم" این آیه از جمله آیات عرفانیِ سنگین قرآن است؛ بزرگان ما سفارش و توصیه کرده‌اند که ذکری بالاتر از صلوات نیست؛ این ذکر نشان دهنده شان و مقام والای پیامبر اکرم(ص) است.

حجت الاسلام میلانی نژاد اظهار داشت: پیامبر(ص) به دلیل دلسوزی‌ها و محبت‌هایی که نسبت به مردم داشت به جایی رسیده بود که حتی خداوند متعال او را سفارش می‌کرد که تو نباید به خاطر هدایت مردم خود را چنین رنجیده خاطر کنی و عذاب دهی.

کارشناس دینی افزود: جوانانی که در پیاده روی اربعین شرکت کردند چراغ راه و ثمره انقلاب هستند؛ نه جمهوری اسلامی و نه روحانیان بلکه خودِ پیامبر هم با اینکه ۲۳ سال در بین مردم بود نتوانست همه مردم را همپا و همراه خود کند و در آخر هم تعداد منافقین و احزابی که در مقابل پیامبر(ص) قرار گرفته بودند بیشتر از همراهان پیامبر(ص) بودند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر ما می‌خواهیم مسلمانِ تابع پیامبر(ص) و دین خدا باشیم باید در تمام ویژگی‌ها از پیامبر(ص) تبعیت کنیم؛ خداوند در قرآن کریم می‌فرماید منافقین بخشی از دین را قبول دارند و بخش دیگر را قبول ندارند؛ هر جا نفعی برای آنها داشته باشد تنها به همان عمل می‌کنند.

https://www.masjed.ir/u/6vr

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری