یکشنبه / ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۰
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۴۶۲۵
گزارشگر : ایده ایده
حجت الاسلام احتشام حسینی:

نمازگزاران مسجد صاحب الزمان(عج) به سیل زدگان کمک می‌کنند

حجت الاسلام احتشام حسینی گفت: کمک های نقدی و غیر نقدی نمازگزاران مسجد صاحب الزمان (عج) برای کمک به سیل زدگان کشورمان در حال جمع آوری است.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام والمسلمین "سیدکاظم احتشام حسینی" در گفت وگو با  شبستان با ابراز تاسف از وقوع سیلاب های اخیر در برخی از نقاط کشور، گفت: وقوع چنین حوادث تلخی، ضمن اینکه دردآور است و برخی از افراد و خانواده ها را داغدار می کند ولی درس و عبرتی نیز به همراه دارد.
 
امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) افزود: درس بزرگ و پیام مهم چنین حوادثی برای مدیران کشورمان این است که باید بیش از گذشته به فکر زمان های وقوع حوادث تلخ و ناگوار باشند و مدیریت دقیق تر و سریع تری هنگام بروز حوادث داشته باشند. ایران کشوری حادثه خیز است بنابراین باید به مدیریت بحرانی مبتنی بر علم روز مجهز باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: مساجد به عنوان مهم ترین مرکز دین داری در جوامع اسلامی، باید هنگام وقوع بلایای طبیعی و همچنین در طول سال، مردم را نسبت به هشدارها و انذارهای الهی آگاه سازند و این موضوع را تذکر دهند که مرگ و وقوع حوادث دفعی، بسیار اجتناب ناپذیر هستند لذا باید هر لحظه خود را برای مواجهه با مرگ آماده کرد.
 
امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) گفت: یکی از وظایف مهم مساجد هنگام وقوع حوادث تلخ و مرگ باری چون زمین لرزه و سیلاب، کم رسانی به آسیب دیدگان و همدردی با داغدیدگان و بازماندگان است.
 
وی افزود: ما در مسجد صاحب الزمان(عج) محله دردار خیابان ری تهران همیشه هنگام وقوع بلایای طبیعی و تلخی که گروهی از هموطنانمان را داغدار می کند به وظایف ذاتی خود از جمله عبرت گیری از این حوادث و جمع آوری کمک های مردمی عمل می کنیم.
 
احتشام حسینی خاطرنشان کرد: کمک های نقدی و غیر نقدی نمازگزاران مسجد صاحب الزمان(عج) و اهالی محله دردار خیابان ری تهران نیز طی چند روز اخیر در جال جمع آوری است و از طریق مبادی رسمی به مناطق سیل زده ارسال می شود.

 

شبستان
https://www.masjed.ir/u/7rp

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری