سه شنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۲
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۴۷۵۹
گزارشگر : ایده ایده
امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع):

رمضان فرصتی برای حضور مداوم مردم در مساجد است

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور با اشاره به اجرای برنامه‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان، گفت: این ماه فرصت مغتنم در دعوت از آحاد مردم برای حضور منظم در مساجد است و بهترین تدبیر آن، مشارکت دادن نسل جوان در برنامه ریزی‌ها است.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت‌الاسلام «مصطفی اسماعیل پور» امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) ستارخان در گفت‌وگو با شبستان، با اشاره به استقبال گسترده مردم از برنامه های مساجد در ماه مبارک رمضان، گفت: برنامه ریزی مساجد باید به گونه ای باشد که این روند در طول سال ادامه بیابد و لازمه تحقق چنین هدفی، افزایش جذابیت و نوآوری برنامه ها است.


امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) افزود: برنامه های مساجد در ماه رمضان نیز نباید تکراری و یکنواخت باشند، در واقع فعالان و مدیران نباید تصور کنند چون میزان استقبال مردم از این خانه های خدا در ماه رمضان قابل توجه است، بنابراین برگزاری برنامه های تکراری کفایت می کند.


وی اضافه کرد: ماه رمضان بستری برای دعوت از آحاد مردم برای حضور منظم در مساجد است و بهترین تدبیر در این زمینه، مشارکت دادن نسل جوان در برنامه ریزی ها است.


اسماعیل پور تاکید کرد: تصمیم گیران مسجد حضرت ابوالفضل (ع) بر این اساس، سالیان متمادی است که در اجرای برنامه های مختلف در ماه رمضان، تنوع بخشی را سرلوحه کار خود قرار داده اند و در این زمینه از نظرات دانشگاهیان و جوانان مسجدی استفاده شده است.


وی ادامه داد: برنامه های قرآنی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در ماه رمضان با حضور قاریان بین المللی از جمله «محمدرضا برقعی» برگزار می شود، اقدامی که در سال های گذشته با استقبال خوبی از سوی مردم همراه شد.


امام جماعت مسجد مسجد حضرت ابوالفضل (ع) ابراز کرد: مراسم جزءخوانی قرآن کریم در این مسجد، از ساعت 18 و 30 دقیقه توسط برقعی و برخی دیگر از قاریان ممتاز کشوری برگزار می شود.


وی اضافه کرد: جلسات تفسیر قرآن همه روزه در ماه رمضان از ساعت 19 و 45 برگزار می شود که طی آن، مفسر مربوطه بخشی از آیات تلاوت در جزءخوانی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) را تفسیر می کند.


اسماعیل پور گفت: برنامه سخنرانی مذهبی نیز طبق سنوات پیشین بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) برگزار می شود و امسال حجج اسلام والمسلمین نظری، دهقان و شخص من به ترتیب سخنرانان سه دهه ماه رمضان در این مسجد هستیم.


وی ادامه داد: محفل جزءخوانی قرآن کریم ویژه بانوان نیز همه روزه از ساعت 10 صبح و با مدیریت خانم توفیقی، در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) برپا می شود.


یادآور می شود، مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در تهران، خیابان ستارخان، بعد از باقرخان، نبش خیابان کوکب، واقع شده است.

 Related image


افطاری مسجد حضرت ابولفضل(ع) ستارخان
افطاری مسجد حضرت ابولفضل(ع) ستارخان

شبستان
https://www.masjed.ir/u/7w6

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری