شنبه / ۲۵ آبان ۱۳۹۸ / ۱۶:۰۶
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۵۲۲۵
گزارشگر : ایده ایده

معرفی برترین‌های سوگواره هنری«اربعین»

پرونده دومین سوگواره هنری «اربعین» با تقدیر از نفرات برتر بسته شد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ با اشاره به برگزاری آیین اختتامیه دومین سوگواره ملی هنری «اربعین پنجشنبه، 23 آبان ماه همزمان با شب ولادت باسعادت رسول خاتم(ص) و امام صادق(ع) و با حضور حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مسجدالمتقین محله صدر (واقع در منطقه سه تهران) برگزار شد.
 
 
دبیر دومین سوگواره ملی هنری «اربعین» در این رابطه در گفتگو با خبرگزاری شبستان گفت: برگزاری جشن میلاد نبوی(ص) و رئیس مکتب تشیع، اجرای گروه سرود کانون فرهنگی هنری «مشکات الهدی»، سخنرانی حجت الاسلام دکتر ارزانی که همراه با تقدیر از متولیان سوگواره و تاکید بر گسترش عمق و دامنه آن بود، در کنار تقدیر از برترین ها در رشته های مختلف از بخش های این آیین محسوب می شد.
 
 
وی با بیان اینکه برترین های این سوگواره در دو بخش تقدیر شدند، گفت: نفرات اول تا سوم بخش عکس به ترتیب عبارتند از: محمد آهنگر از استان خوزستان، دانیال دانش نیا از استان تهران و علی اکبر ملاحی از استان هرمزگان. در بخش نظرسنجی مردمی که از طریق فضای مجازی انجام شد نیز علی طاهری از تهران بنابر آراء مردمی مورد تقدیر قرار گرفت.
 
 
شفایی ادامه داد: همچنین تقدیر از «حسن النجار»، شرکت کننده عراقی در این سوگواره به عنوان مهمان ویژه و معرفی و تقدیر از دو برگزیده بخش سفرنامه شامل مهدی کوپایی از استان خوزستان به عنوان نفر اول و هانیه مختارپور از تهران به عنوان نفر دوم نیز در مراسم اختتامیه سوگواره ملی هنری «اربعین» انجام شد.
 
 
وی با بیان اینکه هیئت داوران شش نفره این سوگواره نیز در آیین اختتامیه تقدیر شدند، گفت: همچنین در بخش جانبی این رویداد ملی، با هدف گسترش طرح «نایب الشهید» (نصب تصاویر یک شهید روی کوله پشتی و زیارت به نیابت از او) و فرهنگسازی این طرح برای سال های آینده، از «شریف محمودی»، مسن ترین زائر اربعین محله صدر که به نیابت از شهید «حسن محمودی» در پیاده روی اربعین شرکت کرده بود، تجلیل به عمل آمد.
 
دبیر دومین سوگواره ملی هنری «اربعین» جامعیت را از ویژگی های این سوگواره برشمرد و تاکید کرد: ارسال آثار از نقاط مختلف کشور همچون استان های خوزستان، فارس، البرز خراسان جنوبی، تهران و ... در کنار برخورداری آثار کیفیت مطلوب، سبب این جامعیت شده است.
 
 
وی با بیان اینکه برگزاری صفر تا صد این سوگواره با اتکاء بر ظرفیت مردمی در نوع خود بدیع و ابتکاری است، افزود: همراهی بالای امام جماعت و اعضای هیئت امناء و نیز اهالی مسجد سبب برگزاری کیفی آن شد. سال آینده با جدیت بیشتر و کیفیت بالاتری کار را دنبال می کنیم و می کوشیم ظرفیت بین الملل را هم فعال کنیم.
 
 
شفایی در پایان خاطرنشان کرد: یک روز مانده به اختتامیه، قرارگاه فرهنگی اربعین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران قول مساعد به منظور مشارکت هم برای این دوره و نیز دوره های آتی را به دبیرخانه داد که می تواند به گسترش کیفی و کمی کار کمک کند.
شبستان
https://www.masjed.ir/u/7M3

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری