دوشنبه / ۱۱ آذر ۱۳۹۸ / ۰۹:۳۰
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۵۲۶۹
گزارشگر : ایده ایده
به منظور تجلیل از ائمه جماعات فاخر مساجد تهران

برگزاری نشست سی‌وسوم ستارگان محراب

سی و سومین نشست ستارگان محراب به منظور بزرگداشت مقام حجت الاسلام والمسلمین سیدجمال الدین افتخاری برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد؛ سی و سومین نشست ستارگان محراب به منظور بزرگداشت مقام مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سیدجمال الدین افتخاری امام جماعت سال های گذشته‌ مسجد صاحب‌الزمان (عج) خیابان کمیل، برگزار می‌شود.
 
بر اساس این گزارش این نشست 14 آذرماه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید ناصرالدین نوری زاده رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد صاحب الزمان(عج) برگزار می‌شود.

 

نگاهی به زندگی حجت الاسلام والمسلمین سیدجمال الدین افتخاری(ره) 

آیت الله سید جمال الدین افتخاری در سال 1295 هجری شمسی در شهرستان آوج متولد شده و پس از تحصیل در مکتب خانه آن شهرستان، رهسپار حوزه علمیه قم شدند؛ ایشان در قم از محضر حضرت آیت الله العظمی بروجردی بهره های فراوانی بردند.

 

وی پس از نائل شدن به درجه ی اجتهاد به دعوت حضرت آیت الله آخوند ملا علی معصومی همدانی متولّی حوزه علمیه همدان، عازم این شهر شده و در آن حوزه علمیه مشغول به تدریس می شوند؛ در حوزه علمیه همدان مفاخری همچون حضرات آیات نوری همدانی، محی الدین انواری و شهید دکتر مفتح تحصل نمودند که از کرسی تدریس آیت الله افتخاری نیز استفاده نمودند.

 

آیت الله افتخاری در دهه 1330 به تهران عزیمت نموده و در مسجد صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه) به عنوان امام جماعت به ارشاد مردم و تبلیغ معارف دینی مشغول شدند و در زمینه تفسیر قرآن کریم جلسه ای ویژه ائمه جماعات مساجد غرب تهران راه اندازی نموند.

 

وی در ایام مبارزه با رژیم منحوس ستمشاهی چندین مرتبه همراه با مردم در راهپیمایی شرکت داشته و پس از قیام مردم در خرداد 1342 به علت نام بردن از حضرت امام خمینی(ره) در سخنرانی هایشان چندین بار توسط نیروهای ساواک تهدید شدند؛ در دوران دفاع مقدس نیز خدمات ارزنده ای توسط ایشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ارائه گردید.

 

حضور فعال و اقدامات فاخر آیت الله افتخاری در مسجد صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه) سبب شد تا این مسجد در زمره ی مساجد فعال قرار گرفته و با استقبال چشمگیر مردم مواجه شود، تا جائیکه به جهت اقبال گسترده ی متدینین، با مدیریت ایشان فضای مسجد توسعه یافت.

 

محبت نسبت به اهل بیت(علیهم السلام)، امانت داری، احترام به نمازگزاران و سایر اقشار، توجه به صله رحم، دستگیری از مستمندان و پرهیز از دنیاطلبی از جمله سجایای اخلاقی سید جمال الدین افتخاری بود که زبانزد همگان می باشد.

 

آن مرحوم بیش از نیم قرن امامت جماعت مسجد صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه) را بر عهده داشته و از سال 1390 به علت کهولت سن و بیماری از حضور در مسجد معذور گردید و سرانجام در تیر ماه سال 1397 رحلت نمودند. 

یاد آور می شود؛  مسجد صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه) در بزرگراه نواب، خیابان کمیل، تقاطع خوش واقع شده است.

نشست ستارگان محراب

https://www.masjed.ir/u/7Nu

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری