دوشنبه / ۳۰ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۳
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۸۳۵۰
گزارشگر : جلال حیران نیا
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد:

روز جهانی مسجد، روز توجه به جایگاه والای مسجد است

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در بخش دیگری از سخنانش گفت: روز جهانی مسجد، روز بازنگری و باز تفکر نسبت به جایگاه والای مسجد است. روزی که باید به نقش اساسی مسجد توجه ویژه‌ای شود.

به گزارش سرویس مسجدخبر پایگاه تخصصی مسجد؛ نوزدهمین اجلاس روز جهانی مسجد صبح امروز دوشنبه سی‌ام مرداد ماه، با حضور ائمه جماعات مساجد استان تهران، اعضای شورای نواحی و شورای راهبردی مرکز رسیدگی به امور مساجد و همچنین اعضای شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در مجتمع فرهنگی و آموزشی آدینه برگزار شد.
 
در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین حسین محمد ابراهیم، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، ضمن خوش آمد گویی و عرض تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان و یادگار سه ساله ایشان و همچنین سالروز شهادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام گفت: امید است همچنان که در دهه اول محرم و ایام تاسوعا و عاشورا، مردم عزیز ایران اسلامی که با حضور در مساجد هیئت‌ها مراسمات، عزاداری پرشور و مثال زدنی برگزار نمودند، در ایام اربعین نیز شاهد حضور این چنینی مردم عزیزمان باشیم.
 
روز بازتفکر در نقش مسجد
 
وی افزود: در این روز بر خود لازم می‌دانم، از ائمه جماعات و ستارگان محراب تشکر ‌کنم که با مجاهدات‌های خود، مساجد را گرم و با ترویج معارف دین، سبک زندگی اسلامی و آموزش معارف قرآن در میان اهالی مسجد مجاهدت می‌نمایند و با حفظ سنگر مسجد و به واسطه مدیریت خود، آن را پررونق نگاه می‌دارند. من به عنوان خادم شما در مرکز رسیدگی به امور مساجد از شما صمیمانه تشکر می‌کنم.
 
حجت الاسلام محمدابراهیم گفت: روز جهانی مسجد روز یادآوری خاطره تلخ و جنایتکارانه‌ای از رژیم صهیونیستی در به آتش کشیدن قبله‌گاه اول مسلمین یعنی مسجد الاقصی است. روزی که در آگوست سال ۱۹۶۹ با هتک حرمت به این خانه خدا دل‌های مسلمان جریحه‌دار شد و بغض کینه‌ی آن‌ها نسبت به صهیونیست‌های غاصب شدت گرفت.
 
وی افزود: خدا را شاکریم، در حالی نوزدهمین اجلاس سراسری روز جهانی مسجد را برگزار می‌کنیم که رژیم کودک‌کش صهیونیستی در حال سقوط است و روز به روز به وعده‌ی رهبر معظم  انقلاب نسبت به نابودی این رژیم، نزدیک‌تر می‌شویم.
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در بخش دیگری از سخنانش گفت: روز جهانی مسجد، روز بازنگری و باز تفکر نسبت به جایگاه والای مسجد است. روزی که باید به نقش اساسی مسجد توجه ویژه‌ای شود. 
 
مسجد محل اتصال به خداست
 
وی افزود: مسجد محل پرورش مبارزان با استقامت و محل رویش شهدایی مثل محسن حججی و مصطفی صدرزاده است. مسجد شهید پرور است. مسجد تمدن ساز و جامعه پرداز است. مسجد کانون ذکر نماز و اتصال به حضرت حق است. با این اتصال است که مسلمانان می‌توانند جامعه اسلامی را ارتقاء دهند و زمینه را برای ظهور حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف آماده نمایند.
 
حجت الاسلام محمدابراهیم ادامه داد: روز جهانی مسجد، روزی است که اندیشمندان و متفکران دغدغه‌مند و کارگزاران دلسوز، باید توجه ویژه‌ای به نقش آن در جامعه و تعالی سبک زندگی اسلامی داشته باشند.
 
ماموریت مرکز رسیدگی به امور مساجد
 
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار تاریخی با ائمه جماعات استان تهران در سال ۱۳۹۵، گفت: در آن دیدار رهبر معظم انقلاب مسجد را پایگاه همه کارهای نیک معرفی فرمودند و تاکید داشتند که مسجد باید برقرار باشد. ایشان فرمودند؛ مسجد اگر می‌خواهد اثرگذار باشد باید برقرار شود و برای همه مخاطبان خود برنامه داشته باشد.
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه افزود: مسجد برقرار مسجدی است که قبل از اذان صبح بایستی باز باشد و تا پاسی از شب به میهمانان خانه‌های خدا خدمت برساند.
 
وی افزود: مقام معظم رهبری همواره بر آباد نمودن و زنده نگه داشتن مسجد تاکید دارند و می‌فرمایند که مسجد باید در طول روز باز باشد. 
 
حجت الاسلام والمسلمین محمد ابراهیم افزود: اخیرا و بعد از دیدار مبلغین با ایشان، توفیق شرفیابی داشتم. باز هم ایشان تاکید داشتند که مساجد بایستی باز و برقرار باشند.
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مسجد در ادامه گفت: بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون برقراری مساجد، ما در مرکز رسیدگی به امور مساجد بر خود واجب دانستیم که به این ماموریت جامه عمل بپوشانیم. اکنون تعداد مساجد برقرار رو به افزایش است و مرکز توانسته با ارائه پیشنهادات کارشناسی شده راه را برای مساجد هموار نماید تا ساعات بیشتری را میزبان مردم عزیز باشند.

 

پایان پیام/

 
https://www.masjed.ir/u/1bkz

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

پیام تسلیت رئیس مرکز درپی درگذشت آیت‌الله نجفی
 
همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد: