دوشنبه / ۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۶
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۸۳۹۱
گزارشگر : جلال حیران نیا
به یاد جاوید الاثر کاظم اخوان

نمایشگاه عکس «عکاسِ چریک» برگزار می‌شود

نمایشگاه عکس « عکاسِ چریک » آثار جاوید الاثر کاظم اخوان از جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس در «گالری خانه» افتتاح می‌شود.

به گزارش مسجدخبر به نقل از فارس‌؛ «عکاسِ چریک» گزیده‌‌ عکس‌های جنگ تحمیلی جاویدالاثر کاظم اخوان است که از پاییز ۱۳۵۹ تا خرداد ۱۳۶۱ در عملیات های شهید مدنی، شهیدان رجایی و باهنر، شهید چمران، طریق القدس، فتح المبین و بیت المقدس عکاسی شده‌اند.
 
نمایشگاه عکس «عکاسِ چریک» شامل ۳۲ عکس از جاویدالاثر کاظم اخوان عکاس مشهدی است که در اندازه‌های ۵۰ در ۷۵ سانتی متر، ۱۰۰ در ۶۶ ، ۱۰۰ در ۱۵۰ سانتی متر، ۳ متر در ۴ونیم متر و ۳ متر در ۸ متر چاپ شده‌اند و روز چهارشنبه ۵ مهرماه ۱۴۰۲ روی دیوار گالری خانه خواهد رفت.
 
کاظم اخوان عکاس متولد ۱۳۳۸ از مشهد مقدس بود که از روزهای آغاز جنگ تحمیلی با شهید دکتر چمران و گروه جنگ‌های نامنظم علاوه‌ بر عکاسی، همکاری داشته و پس از شهادت دکتر چمران، برای خبرگزاری ایرنا عکاسی می‌کرده است. او در ۱۳ تیر ۱۳۶۱ به همراه جاویدالاثر احمد متوسلیان و دو کارمند سفارت ایران، توسط فالانژهای مسیحی لبنانی در شمال بیروت بازداشت شده و از سرنوشت وی تاکنون هیچ خبری در دسترس نیست.
 
نمایشگاه عکس «عکاسِ چریک» از ۶ مهر تا ۱۰ آبان‌ماه ۱۴۰۲ در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و در روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در گالری خانه، واقع در حوزه هنری انقلاب اسلامی، خیابان سمیه تقاطع خیابان حافظ، میزبان چشمان علاقه‌مندان است.
 
 
پایان پیام/
https://www.masjed.ir/u/1bwd

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری