یکشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۶
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۸۴۲۵
گزارشگر : جلال حیران نیا
با هدف تجلیل از امام جماعت مسجدجامع ابوذر

چهل‌ویکمین نشست «ستارگان محراب» برگزار می‌شود

چهل‌ویکمین نشست «ستارگان محراب» با هدف تجلیل و قدردانی از خدمات و مجاهدت‌های آیت‌الله رضا مطلبی امام جماعت مسجد علوی برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس مسجدفرهنگ پایگاه تخصصی مسجد؛ چهل‌و‌یکمین نشست ستارگان محراب به منظور نکوداشت «آیت‌الله رضا مطلبی»، امام جماعت مسجدجـامع ابوذر، برگزار می‌شود.

 

این نشست پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ همزمان با نماز مغرب و عشاء و با سخنرانی حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین سیدمصطفی میرلوحی، برگزار خواهد شد.

 

یادآور می شود؛ محل برگزاری این مراسم مسجدجـامع ابوذر، در محله فلاح تهران و در خیابان احمدی، خیابان غظنفری، است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضا مطلبی امام جماعت مسجد جامع ابوذر و تولیت حوزه علمیه ابوذر در اصفهان متولد شده و مبارزات انقلابی را طبق گفته خودش از از روز اول شروع نهضت آغاز نموده است. او هنگام مبارزات انقلابی بارها توسط ساواک دستگیر شده است. وی می‌گوید: زمانی که در خانه‌ی امام به روی مردم باز شد، هر روز عصر منزل امام بودیم و نماز را به امامت ایشان می خواندیم تا زمانی که امام دستگیر و به ترکیه تبعید شدند.

 

امام جماعت مسجد جامع ابوذر بعد از انقلاب بارها موقعیت خدمت در پست‌های مختلف دولتی را داشته و همچنین امامت مساجد شمال شهر نیز به وی پیشنهاد شده است. اما او می گوید: تعلق خاطر خاصی به مردم محله فلاح دارم.

 

گفتنی است: مسجد ابوذر در محله‌ی فلاح همان مسجدی است که مقام معظم رهبری در ۶ تیر ۱۳۶۰ در آن توسط گروه فرقان مورد سوء قصد قرار گرفتند. 

 

 پایان پیام/




https://www.masjed.ir/u/1c6g

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

پیام تسلیت رئیس مرکز درپی درگذشت آیت‌الله نجفی
 
همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد: