سه شنبه / ۹ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۹
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۸۴۴۹
گزارشگر : جلال حیران نیا
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد:

مساجد باید در راس امور محله قرار گیرند

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه مسجد باید در راس امور محله قرار گیرد، تصریح کرد: محلاتی که دارای مسجد نیستند باید مسجددار شوند همچنین مساجد دیگر نیز باید فعال‌تر شوند.

به گزارش سرویس مسجدخبر پایگاه تخصصی مسجد؛ نشست هم افزایی طرح شهید آرمان ستاد طرح شهید آرمان با امور مساجد امروز صبح با حضور حجت الاسلام شیرنژاد رئیس مرکزفعالیت‌های دینی، حجت‌الاسلام حسین محمد ابراهیم رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در مجتمع ایوان ری برگزار شد.



مسجد محوری در محله سرلوحه مدیریت شهری در دوره جدید است

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام شیرنژاد رئیس مرکز فعالیت‌های دینی، با تبیین فعالیت‌های انجام شده طرح آرمان در مساجد منتخب تهران گفت: مدیریت شهری در دوره جدید مسجد محوری در محله را سرلوحه کار خود قرار داده است و تمام تلاشش را می‌کند که این امر در محلات شهر تهران محقق شود.
 

اولویت در کار فرهنگی در مساجد با قشر نوجوان است

همچینین در ادامه حجت‌الاسلام حسین محمد ابراهیم رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با تقدیر از اقدامات مرکز فعالیت‌های دینی و ستاد طرح شهید آرمان بیان کرد: این حرکتی که در دوره مدیریت آقای زاکانی آغاز شده بستری برای نقش آفرینی و کنشگری مساجد در محلات فراهم آورده است.

وی افزود: برکت نام شهیدمدافع ولایت آرمان علیوردی که بر روی طرح نهاده شده باعث توفیق روزافزون این طرح در شهر تهران می‌شود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه اولویت در کار فرهنگی در مساجد با قشر نوجوان است، اظهار کرد: طرح آرمان در جذب جوانان و نوجوانان از مدرسه به مسجد موفق بوده است.
 

مسجد باید در راس امور محله قرار گیرد

حجت‌الاسلام ابراهیم ادامه داد: اگر توانستیم میانگین سنی در مساجد را تغییر دهیم و مساجد را مملو از جوانان کنیم به موفقیت رسیده‌ایم.

وی هم افزایی طرح آرمان با مرکز رسیدگی به امور مساجد را فرصتی برای تحول مساجد دانست و گفت: در دوره جدید شاهد همافزایی شهرداری با مساجد هستیم و ما می‌توانیم در امور مساجد از ظرفیت‌های ستاد طرح آرمان استفاده کنیم.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه مسجد باید در راس امور محله قرار گیرد، تصریح کرد: محلاتی که دارای مسجد نیستند باید مسجددار شوند. همچنین مساجد دیگر نیز باید فعال‌تر شوند.

پایان پیام/
https://www.masjed.ir/u/1cbB

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

پیام تسلیت رئیس مرکز درپی درگذشت آیت‌الله نجفی
 
همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد: