چهارشنبه / ۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۷
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۸۴۷۰
گزارشگر : جلال حیران نیا
مدیرعامل موسسه‌ی سرو امید:

دومین دوره‌ اعزام‌مبلغ به مساجدتهران برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر «سیدمحمدجواد جلالی» گفت: دومین دوره‌‌ی طرح جهادی اعزام‌ مبلغ به مساجد تهران در ایام دهه فاطمیه اول با هدف رونق مجالس این ایام، با عنوان «منادیان فاطمی» با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس مسجدخبر پایگاه تخصصی مسجد؛ دومین دوره ی طرح جهادی اعزام مبلغ با عنوان «منادیان فاطمی»، ویژه فاطمیه اول و در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمةالزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر «سیدمحمدجواد جلالی» مدیر عامل «موسسه‌ی سرو امید» درباره دومین دوره ی طرح جهادی اعزام مبلغ ویژه ایام فاطمیه اول به عنوان «منادیان فاطمی» گفت: این دوره، مصداق آیه ۱۲۲ سوره توبه است که خداوند متعال می‌فرماید: «وَ ما کانَ الْمُؤْمِنُونَ لِیَنْفِرُوا کَافَّةً فَلَوْ لا نَفَرَ مِنْ کُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طائِفَةٌ لِیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَ لِیُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذا رَجَعُوا إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُونَ؛ و (هنگامی که رسول فرمان خروج برای جنگ دهد) نباید مؤمنان همگی بیرون روند (و رسول را تنها گذارند) پس چرا از هر طایفه‌ای جمعی برای جنگ و گروهی نزد رسول برای آموختن علم دین مهیا نباشند تا قوم خود را چون به نزدشان بازگشتند بیم رسانند، باشد که (از نافرمانی خدا) حذر کنند.».

 

وی افزود: تبلیغ به عنوان یکی از اساسی‌ترین فعالیت‌های فرهنگی در عصر حاضر، همواره مورد توجه گروه‌ها و نهادهای فرهنگی قرار گرفته است و نقش اساسی در انتقال مفاهیم و زدودن شبهات و پاسخگویی به مسائل ایفا می‌کند. اکنون، اهمیت و نتایج این امر از منابر و موعظه‌هایی که در گذشته به صورت سنتی برگزار می‌شده و تا به امروز هم ادامه دارد، کاملاً مشهود است.

 

مدیر عامل «موسسه‌ی سرو امید تصریح کرد؛ مسئله تبلیغ همواره از تأکیدات مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای نیز بوده است. ایشان تاکید داشتند که این مجالس با همان مدل سنتی خود برگزار شوند.

 

وی ادامه داد: اکنون و در آستانه دهه اول فاطمیه، احیای شعائر فاطمی مد نظر این دوره است. برگزاری مجالس ویژه ایام فاطمیه در دهه اول که نسبت به دهه دوم رونق کمتری دارد، یکی از اهداف دوره ی جهادی اعزام مبلّغ با نام «منادیان فاطمی» است.

 

دکتر جلالی در ادامه افزود: مجموع این اهداف و چشم اندازها باعث شد «موسسه‌ی فرهنگی هنری سرو امید» دوره ی جهادی اعزام مبلّغ برای مساجد شهر تهران طراحی نماید.

 

مدیر عامل «موسسه‌ی سرو امید» ضمن تشکراز همکاری خوب معاونت فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: در راستای رسیدن به هدف دوره ی جهادی «منادیان فاطمی» با همکاری این معاونت، تصمیم بر این شد که؛ در فاطمیه اول سال جاری، ۱۲۰ مجلس در مساجد سطح شهر تهران برگزار شود.

 

وی در خصوص تعداد مبالغین و مساجد این دوره گفت: مبلغین این طرح، حدود ۳۰ مبلّغ، که بسیاری از آنها در سطوح عالی حوزه و دانشگاه که در رشته‌های مرتبط با ایّام فاطمیه و همچنین مسائل امامت و ولایت، متخصص و در حال تدریس، صاحب مقاله و تالیف هستند، طی مدت ۴ شب از روز شنبه چهارم آذر ماه تا سه شنبه هفتم آذر ماه، یعنی شبی قبل از شهادت تا دو شب بعد از شهادت حضرت فاطمة‌الزهرا سلام‌الله‌علیها، در ۱۲۰ مسجد شهر تهران، مجلس تبلیغ ویژه ی «نشر معارف فاطمی» برگزار می‌کنند.

 

مدیر عامل «موسسه‌‌ی سرو امید» تصریح کرد: کلیه مسائل مربوط به اعزام و اسکان مبلّغین را موسسه‌ی سرو امید بر عهده دارد و هماهنگی مساجد را معاونت فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد انجام خواهد داد.

 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر جلالی افزود: با توجه به تجربه ما و همچنین غنای پژوهشی طلبه‌هایی که در قم ساکن هستند، حضور آنها در تهران معمولا مورد استقبال کم نظیر مأمومین قرار می‌گیرد و بسیاری از مسائل و دغدغه‌های فکری آنها در این ایام برطرف می‌شود. همچنین، زمینه ارتباط ائمه جماعات با اساتید حوزه‌های علمیه در قم برقرار می‌شود که بسیاری از این ارتباط‌ها ادامه‌دار است.

 

مدیر عامل «موسسه‌‌ی سرو امید» تصریح کرد در پایان گفت: چون امسال دوره ی دوم اعزام مبلغ برای ایام فاطمیه است. لذا تجربه دوره ی قبلی نشان داد که با حضور این مبلغین در مسجد، یک ارتباط مستمر بین مسجد با یک استاد حوزه علمیه شکل گرفته که منجر برکات زیادی شده است.

 

 

 

ویژه نامه‌ی ایام فاطمیه را اینجا دریافت نمائید.

 

۱۲۲۴۰۲
https://www.masjed.ir/u/1ceH

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

پیام تسلیت رئیس مرکز درپی درگذشت آیت‌الله نجفی
 
همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد: