یکشنبه / ۱۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۲
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۸۴۸۳
گزارشگر : جلال حیران نیا

میزبانی مسجد جامع نیاوران از نشست‌های علوم انسانی

معاون فرهنگی مسجد جامع نیاوران از برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی بنیادی علوم انسانی و نیز وره آموزش رسانه ویژه فعالان رسانه‌ای مساجد شمیران در این مسجد خبر داد.

به گزارش مسجدخبر؛ حجت الاسلام «علیرضا نوربخش» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان از تدارک سلسله نشست های علمی و تخصصی بنیادی علوم  انسانی در مسجد جامع نیاوران خبر داد و اظهار کرد: نشست‌های علمی و تخصصی مسجد جامع نیاوران پیرامون «مباحث بنیادی علوم انسانی» با حضور سید محمدحسین معصومی روزهای شنبه هر هفته ساعت ۱۸:۳۰ در این مسجد برگزار می شود.

معاون فرهنگی مسجد جامع نیاوران افزود: در کنار ارائه مباحث علمی و تخصصی در این دوره ها قرار است، در محورهای سواد رسانه ای، تحلیل فیلم و ولایت فقیه جلساتی در مسجد برگزار شود.

حجت الاسلام نوربخش تصریح کرد: اولین جلسه این نشست علمی و تخصصی، مرور گفتگوی فصلنامه مصباح با آیت‌الله سعادت مصطفوی(ره)، امام جماعت فقید مسجد جامع نیاوران بود که چهارم آذر ماه در این مسجد برگزار شد. همچنین در این نشست مستند ضلع غربی ساختمان پزشکان ساخته سیداحسان باقری مورد بررسی قرار گرفت.

وی همچنین از برگزاری دوره آموزش رسانه ویژه فعالان رسانه‌ای مساجد شمیران روزهای پنجشنبه هر هفته در مسجد جامع نیاوران خبر داد و گفت: این دوره با حضور مصطفی انگاره از اساتید برتر حوزه فناوری اطلاعات در این مسجد برگزار می شود.

میزبانی مسجد جامع نیاوران از نشست‌های علوم انسانی

وی در مورد برنامه های هفتگی مسجد جامع نیاوران گفت: روزهای شنبه ویژه برنامه شب نوجوانان، روزهای یکشنبه ویژه فعالیت های کانون فرهنگی هنری و جلسه تفسیر قرآن کریم، روزهای دوشنبه محفل انس با قرآن کریم، روزهای سه شنبه دعای توسل و سخنرانی با موضوع اخلاق، روزهای چهارشنبه حضور چهره های سیاسی، فرهنگی و روزهای پنجشنبه جلسه تفسیر نهج البلاغه و روزهای جمعه دعای ندبه و تفسیر قرآن با موضوع مهدویت در مسجد برگزار می شود.

میزبانی مسجد جامع نیاوران از نشست‌های علوم انسانی

یادآور می شود، آیت الله سیدحسن سعادت مصطفوی، استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه تهران بیش از  نیم قرن امام جماعت مسجد جامع نیاوران بود، وی چند دهه حضور فعال در محلۀ نیاوران داشت و همین موجب شده بود که وی به یکی از چهره‌های شاخص این محله تبدیل شود.

وی افزون بر سرپرستی و حفاظت از مجموعۀ کاخ های نیاوران که با نیک‌نامی توأم بود، بازسازی مسجد حضرت امام حسن عسکری (ع)، بازسازی و سرپرستی تکیۀ نیاوران، تأسیس دارالحکمه و العرفان در محلۀ نیاوران، و تأسیس صندوق قرض‌الحسنۀ امام حسن (ع) را در کارنامه خود داشت.

https://www.masjed.ir/u/1cgw

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

پیام تسلیت رئیس مرکز درپی درگذشت آیت‌الله نجفی
 
همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد: