دوشنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۹
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۸۵۱۴
گزارشگر : جلال حیران نیا
با شهدا

خاطره مکبر لشکر ۴۱ ثارالله از حاج قاسم

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: صداقت، مرام، خلوص و ولایتمداری خالصی که حاج قاسم داشت سبب شد تا بی‌همتا شده و بنده فکر می کنم تا قرن‌ها شخصیتی مانند حاج قاسم تکرار نخواهد شد.

به گزارش سرویس مسجدخبر پایگاه تخصصی مسجد به نقل از ایسنا، ذبیح الله اعظمی در گفت وگو با ایسنا ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، بیان کرد: بنده بچه جیرفت هستم و متولد سال ۱۳۴۷ هستم. از سال ۶۲ تلاش کردم تا به  جبهه بروم. سال ۶۳ که ۱۶ سالم بود موفق شدم تا در لشکر ۴۱ ثارالله کرمان آموزش ببینم و به جبهه بروم. چون جثه بنده کوچک بود ابتدا در بخش تبلیغات لشکر و سپس در بخش تک تیرانداز  و آرپیچی زن مشغول شدم. مکبر و موذن لشکر ۴۱ ثارالله بودم و همواره حاج قاسم را می دیدم. فرمانده لشکر بود. طبیعتا همه فرماندهان عصا قورت داده به صف اول می رفتند. بادیگارد داشتند، اما یکی از خصوصیات حاج قاسم این بود که وقتی وضو می گرفت در هرجایی بین بچه‌ها می‌نشست.

 

 وی در ادامه اظهار کرد: برای ما خیلی جالب بود که حاج قاسم کنار ما نماز می خواند. این فقط یک جنبه از مرام حاج قاسم بود. هیچ گاه حاج قاسم به صف اول نمی رفت. حاج قاسم به همه بچه‌ها توجه داشت. از فرماندهان  گردان‌ها گرفته تا بسیجی بیسیمچی و تدارکات. حاج قاسم توجه ویژه‌ای به همه بچه ها داشت. بنده آخرین بار در پدافند پاو در جبهه بودم. در آنجا حاج قاسم را می دیدم. یک دوربین داشتم و کنار مسجد پاو با حاج قاسم عکس یادگاری گرفتیم. اما بعد از بازگشت از عملیات در طول مسیر دوربین بنده گم شد. متاسفانه این عکس را از دست دادم.

 

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده سال قبل برای حل مشکلات کشاورزان و حضور در یک همایش به این منطقه سفر کردم. مجدد به مقر لشکر ۴۱ ثارالله در کرمان رفتم. آن مسجد هنوز پابرجا بود. برایم خیلی خاطره انگیز بود. چرا حاج قاسم، حاج قاسم شد و همه ملت ایران و حتی جهان اسلام به ایشان عشق می ورزند؟ مرام و صداقت حاج قاسم دست نیافتنی است. تنها یک نفر است که رئیس جمهور بزرگت ترین کشور دنیا دستور شهادت آن را می دهد و لحظه به لحظه عملیات را دنبال می کند.

 

وی در ادامه تاکید کرد: صداقت و مرام و شفافیت و  خلوص و ولایتمداری خالصی که حاج قاسم داشت سبب شد ایشان بی همتا باشد. حاج قاسم اهل شعار نبود. بلکه مرد عمل بود. بنده نیز تا به امروز سعی کردم در هر جا از امور گوشه‌ای از  مرام حاج قاسم را در خودم پرورش دهم تا بتوانیم به عنوان مسئول شاگرد وی باشیم. فکر می کنم همان طوری که بسیار از اندیشمندان دیگر در طول تاریخ تکرار نشدند، حاج قاسم نیز تا قرن‌ها دیگر تکرار نخواهد شد. امیدوارم که حاج قاسم شافی ما در آخرت باشد.

 

شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی معروف به سردار دل‌ها، در ساعت ۰۱:۰۷ بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸، در فرودگاه بغداد به درجه رفیع شهادت نائل شد.

https://www.masjed.ir/u/1cmk

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری