یکشنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۵
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۸۵۲۴
گزارشگر : جلال حیران نیا
در منطقه ۱۱ شهرداری صورت گرفت

کلنگ زنی مسجدی بعد از ٢٨ سال

شهردار منطقه ۱۱ از مراسم کلنگ‌زنی مسجد فاطمیه خبر داد و گفت: این مسجد برای مردم محل، یادآور خاطرات رزمندگان است که ۲۸ سال پیش در همین مکان فعال بود.

به گزارش سرویس مسجدخبر پایگاه تخصصی مسجد؛ به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، طی آیینی با حضور مجید غفوری روزبهانی، دستیار شهردار و دبیر شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد شهر تهران، سیدمهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه ١١، اعضای هیأت امنای مسجد فاطمیه و جمعی از مردم و مسؤولان محلی، کلنگ مسجد فاطمیه در منطقه‌ ١١ شهر تهران به زمین خورد.

موسوی دراین‌باره گفت: این مسجد برای مردم محل، یادآور خاطرات رزمندگان است که ۲۸ سال پیش در همین مکان فعال بود و در فضای پرجنب‌وجوش آن زمان، حال و هوای معنوی و شهادت‌طلبی را برای مردم محل به وجود می‌آورد.

وی افزود: با احداث بزرگراه نواب، مسجد فاطمیه در این طرح تخریب شد و بعد از ٢٨ سال در این دوره مدیریت شهری، به درخواست اعضای هیأت امنای مسجد، کلنگ آن با اعتباری بالغ بر ٣۵٠ میلیارد ریال به زمین خورد.

شهردار منطقه ۱۱ همچنین بیان کرد: شهرداری تهران در کنار احداث واحدهای مسکونی، تأمین خدمات عمومی و فرهنگی را نیز در نظر گرفته که به همین منظور به دنبال احداث واحدهای مسکونی بریانک شرقی با تأمین زمین مناسب، عملیات اجرایی مسجد فاطمیه، هم‌زمان با میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) آغاز می‌شود.

بر اساس اطلاعات این پروژه، مسجد فاطمیه واقع در بریانک شرقی (ناحیه ۳ منطقه ۱۱) قرار است به متراژ ۲۷۵ مترمربع (۲۳۵ مترمربع زیربنا) در ۴ طبقه ساخته شود که مطابق برآورد اولیه زمانی، برای احداث آن، یک سال در نظر گرفته شده است.

پایان پیام/

https://www.masjed.ir/u/1cns

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

پیام تسلیت رئیس مرکز درپی درگذشت آیت‌الله نجفی
 
همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد: