چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۶
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۸۵۳۷
گزارشگر : جلال حیران نیا
به مناسبت فرارسیدن ایام اعتکاف

پیام مرکز رسیدگی‌ به‌ امور مساجد به ائمه جماعات

در آستانه موسم اعتکاف رجبیه و سالروز ولادت حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام، مرکز رسیدگی به امور مساجد پیامی به ائمه جماعات مساجد صادر کرد.

به گزارش سرویس مسجدخبر پایگاه تخصصی مسجد؛ در آستانه برگزاری اعتکاف رجبیه در مساجد، مرکز رسیدگی به امور مساجد پیامی به ائمه جماعات مساجد صادر کرد که متن آن به شرح زیر است.

محضر شریف ائمه محترم جماعات مساجد استان تهران (دام عزّهم)

سلام علیکم و رحمت ا...  

  پروردگار متعال را سپاسگزاریم در پرتو فضل و کرمش، به خدمتگزاران خانه‌های خود توفیق داد در ماه پر خیر رجب، میزبان بندگان شایسته و با ایمان خداوند باشند تا با برپایی مجالس و مراسم و بکارگیری مواعظ و منابر در مناسبت‌های اعیاد و موالید و وفیات حضرات معصومین (صلوات ا... علیهم اجمعین) و اجرای ویژه برنامه اعتکاف و مانند آن در دامنه‌ی قله‌ی انسان‌ساز ماه مبارک رمضان قرار بگیرند. مواقفی که زیباترین صحنه‌های انس و خلوت مؤمنین با خالق بی‌همتا در آن رقم می‌خورد و فرصت نورانی و مغتنمی است که عظمت و ارزش کار مساجد و روحانیت معزّز را جلوه گر می‌سازد. ضمن عرض خدا قوّت و تبریک ایام خجسته میلاد حضرت امیرالمؤمنین و مولی الموحدین (علیه السلام) و آرزوی بهره‌مندی بیش از پیش از فیوضات و برکات معنوی در این ماه عزیز و ماه‌های پیش رو، نکاتی را خدمتتان یادآوری می‌نماییم:

1- حضور میدانی و نظارت عالیه ائمه مکرّم مساجد در اجرای برنامه‌ها و بالخصوص مراسم معنوی و عبادی اعتکاف، بسیار با اهمیت بوده و موقعیتی مناسب برای شناسایی و جذب افراد خوش فکر و اثر گذار از بین نمازگزاران و معتکفان جهت تداوم ارتباط با آنان در طول ایام سال می‎باشد.

2- با توجه به ضرورت حفظ و مراقبت از عزیزان اهل مسجد و مهمانان حاضر در اعتکاف، لازم است در مورد بیمه مسئولیت مسجد بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ شده و همچنین رعایت نکات امنیتی که به بزرگواران گوشزد گردیده، پیگیری و اهتمام عاجل و لازم مبذول فرمایید.

3- برای جلوگیری از تعطیل شدن فریضه نماز جماعت در ایام برگزاری اعتکاف، با همکاری عوامل مسجد تدبیری اندیشیده شود تا شرایط و فضای مناسب برای اقامه نماز به جماعت در اول وقت با حضور مسجدی‌ها فراهم گردد.   

4- به‌منظور انعکاس مطلوب فعالیتهای مساجد و بهره برداری از آن در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و آگاه‌سازی مسئولان امر و دستگاه‌های مرتبط از کمّ و کیف تلاش‌های صورت گرفته، استدعا می‌شود گزارش تصویری مراسم اعتکاف مسجد در اسرع وقت از طریق دفاتر نواحی امور مساجد در اختیار معاونت فرهنگی مرکز قرار گیرد.

در پایان از درگاه خداوند علیم و قدیر عاجزانه مسئلت می‌نماییم در ظلّ توجّهات حضرت ولیعصر (ارواحنا فداه)، عموم مسلمانان و بالاخص مظلومان غزّه و فلسطین را نصرت عطا فرماید و شرّ دشمنان اسلام را به خودشان بازگرداند. 

 

مرکز رسیدگی به امور مساجد

 
https://www.masjed.ir/u/1cpD

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

پیام تسلیت رئیس مرکز درپی درگذشت آیت‌الله نجفی
 
همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد: