سه شنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۹
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۸۵۸۶
گزارشگر : جلال حیران نیا
گزارش مسجدی

مسجدی در رباط‌کریم، دو زوج جوان را به هم رساند

مراسم نامزدی و عقد دو زوج جوان مسجدی در مسجد جامع رسول‌الله(ص) رباط‌کریم برگزار شد.

به گزارش سرویس مسجدخبر پایگاه تخصصی مسجد به نقل از فارس؛ مسجد جامع رسول‌الله(ص) شهرک شهید آبشناسان مدتی است برای تسهیل ازدواج جوانان مسجدی فعالیت می‌کند. زمستان امسال در ماه شعبان نیز پیوندی بین دو زوج مسجدی برقرار شد.

 

زوج مسجدی اول، حمید عبدالعلیان و سولماز جباری بودند. عبدالعلیان از جوانان تحصیلکرده با مدرک فوق لیسانس مکانیک و از اعضای هیأت امنای مسجد جامع رسول‌الله(ص) است که ماه گذشته مراسم عقد او با خانم جباری از نمازگزاران این مسجد برگزار شد. 
زوج مسجدی دوم پویا حبیب‌پور و ملیکا داستان‌پور بودند. پویا تحصیلکرده رشته کامپیوتر از نمازگزاران مسجد جامع رسول‌الله(ص) است که ماه گذشته مراسم نامزدی او با خانم داستان‌پور از نمازگزاران این مسجد برگزار شد.
حجت‌الاسلام حمید سرمدی امام جماعت مسجد جامع رسول‌الله(ص) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: حدود ۳ سال است که به صورت جدی در مسجد برای امر ازدواج جوانان با هدف ترویج فرهنگ ازدواج آسان تلاش می‌کنیم. در این مدت ۱۱ زوج جوان از دل مسجد به یکدیگر معرفی شده و ازدواج کرده‌اند.وی افزود: من به عنوان امام جماعت مسجد، جوانان مجرد مسجدی را که شرایط و آمادگی ازدواج دارند به همدیگر معرفی می‌کنم. البته قبل از آن، با خانواده زوج‌ها که معمولا آنها هم از نمازگزاران مسجد هستند، مشورت می‌کنیم و پس از موافقت، دختر و پسر و خانواده‌هایشان بیشتر با هم آشنا می‌شوند.سرمدی بیان کرد: می‌شود علاوه بر فعالیت‌های عبادی در مسجد به این دست فعالیت‌های اجتماعی هم پرداخت. اینکه دو نفر با تحصیلات بالا، مومن، جوان و از همه مهم‌تر مسجدی به واسطه مسجدی بودنشان با هم ازدواج کنند نشان دهنده زنده بودن مسجد است. سبک زندگی مسجدی برای ما اهمیت دارد. در ازدواج مسجدی از معیارهای انتخاب همسر تا میزان مهریه و... همه با محوریت رضایت الهی صورت می‌گیرند.وی تصریح کرد: مراسم عقد زوج‌های جوان مسجدی در مسجدجامع رسول‌الله (ص) در کنار گلزار شهدای گمنام شهرک شهید آبشناسان با عنوان «عقد شهدایی» برگزار می‌شود.
https://www.masjed.ir/u/1cxL

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری