یکشنبه / ۱ دی ۱۳۹۸ / ۱۵:۲۴
سرویس : مسجد ایده
کد خبر : ۳۵۳۷۷
گزارشگر : ایده ایده
ایده مسجدی

با دوستانتان به مسجد بیایید

این توصیه هر روزه حاج آقا نوچمنی به جوانان و نوجوانان مسجد است که هر وقت به مسجد آمدید با دوستان‌تان به مسجد بیایید تا آن‌ها هم مثل شما مسجدی شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد، مسجد ایده؛  با دوستان‌تان به مسجد بیایید. توصیه متفاوت و باطراوتی که امام جماعت مسجد صاحب‌الزمان(عج) به جوانان مسجد دارد. سفارشی که حالا این مسجد را پاتوق جوانان محله ساخته است.

شناسنامه مسجد

نام مسجد: مسجد صاحب‌الزمان(عج)

محل ساخت: تهران، خیابان فلامک شمالی

امام جماعت مسجد: حجت‌الاسلام والمسلمین قاسمعلی نوچمنی

 

نداشتن مناره و گنبد و کاشی‌های فیروزی، مسجد صاحب‌الزمان را مسجدی متفاوت ساخته اما این مسجد چیزهای دیگری دارد که حال و هوای یک مسجد واقعی بدان بخشیده است:

 

ایده‌های مسجد

با دوستان‌تان به مسجد بیاید

این توصیه هر روزه حاج آقا نوچمنی به جوانان و نوجوانان مسجد است که هر وقت به مسجد آمدید با دوستان‌تان به مسجد بیایید تا آن‌ها هم مثل شما مسجدی شوند. خیلی از جوانان مسجد همراه جوانان قدیمی مسجد به اینجا آمده‌اند و حالا برای خودشان از پایه‌ثابت‌های مسجد شده‌اند.

 

هم بازی کنید هم نماز بخوانید

درگوشه‌ای از مسجد وسایل بازی و سرگرمی، مثل وسایل ورزشی قرار داده شده و نوجوانان مسجد هر روز ساعتی را به بازی و ورزش مشغول‌اند. روال حاج آقا نوچمنی این است میانه‌ی بازی بچه‌ها می‌آید و آن‌ها را برای استراحت با خود به شبستان مسجد می‌برد. خیلی از بچه‌ها آرام آرام نمازخوان شده و به صف‌های نماز ملحق شدند.

 

هم مشورت می‌گیرد، هم ضامن ماست

تا مناسبتی از راه می‌رسد و وقت تصمیم‌گیری برای اجرای برنامه‌ها می‌شود حاج آقا نوچمنی یک به یک از جوانان مسجد نظر می‌گیرد. هر وقت هم اختلافی پیش می‌آید اولین کسی که ضامن جوانترها می‌شود حاج آقا نوچمنی است. هم مشورت می‌گیرد هم ضامن آنهاست.

 

ابتکاری متفاوت برای جوانترها

هنوز ساختمان مسجد تمام نشده بود، اما حاج آقا نوچمنی برای آنکه بچه‌ها و نوجوانان را پایه ثابت برنامه‌های مسجد نگه دارد، یک کمد جایزه در مسجد قرار داد و با برگزاری مسابقات و برنامه‌های مختلف به نوجوانان و جوانانی که در این برنامه‌ها شرکت می‌کردند جایزه می‌داد.

 

مسجدی برای همه مردم

اخلاق خاص حاج آقا نوچمنی این بود که اجازه نمی‌داد کسی به مردمی که به مسجد می‌آمدند اما در نماز جماعت شرکت نمی‌کردند ایرادی بگیرد. همیشه می‌گفت مسجد برای همه مردم است. خیلی از افراد معتاد یا جوانانی که در مسجد می‌آمدند، آرام آرام با همین اخلاق خوش او نمازخوان شدند.

 

هیئت جوانان مسجد

در مسجد صاحب‌الزمان(عج) جوان‌ها برای خودشان هیئتی دارند که خود این هیئت را اداره می‌کنند. تمام کارهای هیئت برای خودش مسئولی دارد و هر وقت کسی نیست موظف است به جای خود جانشینی معرفی کند. جلسات هفتگی هیئت باعث شده جوانان حداقل هفته‌ای یک بار به مسجد بیایند و مسجد سبک شمرده نشود.

 

امامی متخصص و مشاور

حاج آقا نوچمنی رشته روانشناسی خوانده اما در مسجد تخصص خود را کنار نگذاشته است. نوجوانان و جوانان مسجد بارها و بارها برای مشورت به دفترش رفته‌اند. صبر و حوصله‌ی خوبش باعث شده جوان‌ها همیشه به او اعتماد داشته و برای حل مشکلات به او مراجعه کنند.

 

https://www.masjed.ir/u/7QV

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن