دوشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۶:۴۴
سرویس : مسجد ایده
کد خبر : ۳۵۵۵۸
گزارشگر : ایده ایده
ایده مسجدی

حلقه بافتنی با چاشنی خاطره‌های خوب

نزدیک به 2 سال است که هر هفته، روزهای سه‌شنبه، بانوان محله حافظیه در مسجد حسنی دور هم جمع می‌شوند و علاوه بر آموزش هنر بافتنی به یکدیگر، برای مدافعان حرم، شال و کلاه می‌بافند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد؛ مسجد ایده؛  قول و قرارهایی که محکم بسته می‌شوند، نقطه آغازی برای کارهای پربرکت هستند. کارهایی که از دل دست‌های به هم گره خورده و همدلی‌هایی بی‌منت و بدون چشم‌داشت حاصل می‌آید. محفل سه‌شنبه‌های هر هفته بانوان مسجد حسنی هم، قول و قراری این چنین است که از سر انگشتان هنرمند بانوان محله حافظیه؛ لباس‌هایی را به پیشکشی جوانان مدافع حرم می‌فرستد:

جلسات هفتگی و منظم بانوان

نزدیک به 2 سال است که هر هفته، روزهای سه‌شنبه، بانوان محله حافظیه در مسجد حسنی دور هم جمع می‌شوند و علاوه بر آموزش هنر بافتنی به یکدیگر، برای مدافعان حرم، شال و کلاه می‌بافند. این جلسات آنقدر با استقبال بانوان محله روبه‌رو شده که امروز می‌توان گفت هر ماه بین50 تا 100 شال و کلاه توسط خانم‌ها آماده و ارسال می‌شود.

پیشکشی برای مدافعان حرم

هر سه‌شنبه که از راه می‌رسد با اشتیاق فراوان حاصل تلاش یک هفته‌ای خود را به مسجد می‌آورند و در کنار دیگر بانوان با گلوله‌های کاموایی برای جوان‌های مدافع حرم شال و کلاه می‌بافند. بانوانی که با بافتن این شال و کلاه‌های رنگارنگ نه تنها زمستان‌های سرد سوریه را برای مدافعان حرم قابل تحمل می‌کنند، بلکه دعاهای خیرشان هم گره به گره، بدرقه راه آن جوان‌های دلیر و شجاع می‌شود.

حلقه بافتنی با چاشنی خاطره‌های خوب

بانوانی که هر هفته به انگیزه بافتن شال و کلاه برای مدافعان حرم در مسجد حسنی دور هم جمع می‌شوند، یاد و خاطره ایامی را که برای رزمنده‌های دفاع‌مقدس هم لباس گرم دوخته و به جبهه‌ها ارسال می‌کردند، زنده نگه می‌دارند. در این میان بانوانی هم هستند که خیلی خوب آن روزها را به خاطر دارند و گاهی خاطرات همدلی‌های آن دوران را برای جوان‌ترها تعریف می‌کنند.

انگیزه‌هایی که کار می‌آفریند

امروز نزدیک به 50 بانوی هنرمند محله حافظیه در این کار بافت لباس مشارکت می‌کنند. وقتی کلاس آموزش هنر بافتنی در مسجد راه‌اندازی شد، تعدادی از بانوان محله برای یادگیری بافتنی ثبت‌نام کردند. اما 2 سال پیش وقتی اعلام کردیم می‌خواهیم برای مدافعان حرم شال و کلاه ببافیم، بسیاری از بانوان نمازگزار مسجد با اینکه هیچ آشنایی با این هنر نداشتند با اشتیاق وارد این جلسات شده و بافتنی را یاد گرفته‌اند.

همکارانی همدل و همراه

 بعد از مدتی کاسبان محله هم با شنیدن خبر مشارکت بانوان برای بافت لباس، برای مدافعان حرم، کمک حال ما شدند. یادم است مدتی قبل وقتی برای خرید نخ‌های کاموایی مورد نیاز سراغ یکی از کاسبان رفتیم تا از موضوع بافت شال و کلاه برای مدافعان حرم باخبر شد، نخ مورد نیاز را رایگان در اختیار ما قرار داد و یک خانم فروشنده‌ کلاه‌های موجود در ویترین مغازه‌اش را برای ارسال به مدافعان حرم اهداءکرد.

https://www.masjed.ir/u/7WT

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن