سه شنبه / ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۰
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۵۶۹۶
گزارشگر : ایده ایده
در آستانه چهاردهم خرداد

متن پیام رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد بمناسبت سالگرد رحلت امام خمینی (ره)

متن پیام رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد بمناسبت سالگرد رحلت امام خمینی (ره)

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد؛ در آستانه چهاردهم خرداد و رحلت ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رحمه الله علیه، حجت‌الاسلام والمسلمین نوری زاده رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد پیامی صادر نموده است. متن این پیام به شرح زیر است.
 
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
 
رِجَالٌ لَّا تُلْهِیهِمْ تِجَارَةٌ وَلَا بَیْعٌ عَن ذِکْرِ اللَّهِ وَإِقَامِ الصَّلَاةِ وَإِیتَاء الزَّکَاةِ یَخَافُونَ یَوْمًا تَتَقَلَّبُ فِیهِ الْقُلُوبُ وَالْأَبْصَارُ  
سوره نور/ آیه ۳۷
 
چهاردهم خردادماه، روزی فراموش‌نشدنی در خاطره ی تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است؛ روز عروج ملکوتی بنیان‌گذار شکوهمندترین انقلاب در عصر حاضر؛
در چنین روزی نه‌تنها مردم مسلمان ایران بلکه آحاد ملت‌های مسلمان و آزاده ی جهان عزادار شدند؛ فقدان عالم ربانی، مرجع عظیم الشأن و رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران، واقعه ای تکان‌دهنده و جانکاه بود که به لطف الهی با انتخاب به هنگام خلف صالح ایشان، حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای (مدظله العالی) نگرانی‌های ملت ایران فرونشست.

 

نظام اسلامی امروز میراث گرانسنگ نهضت حضرت روح الله (ره) است که با قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ آغاز و با پیروزی انقلاب اسلامی، دکترین اولین نظام اسلامی را به منصه ی ظهور رساند. 
امام خمینی رضوان الله تعالی علیه، نماد یک رهبر الهی و در عین حال مردمی بودند؛ شخصیتی که از میان مردم برخاست، با مردم زیست و درنهایت یک نظام مردم‌سالار دینی را تأسیس نمود و از خود به یادگار گذاشت. 

 

جریان مقاومت و بیداری اسلامی، امروز خود را متعلق به مکتب امام خمینی (ره) می‌داند، چرا که آن بزرگوار روح مقاومت و مبارزه با قدرت های شیطانی استکبار جهانی را در کالبد جوانان مسلمان و انقلابی دمید.

 

اکنون با وجود آنکه ۳۱ سال از ارتحال پیشوای عدالت خواهان و حامی مستضعفان می‌گذرد، اما ندای ایشان همچنان در گوش زمان جاری است و مکتب امام خمینی (ره) اکنون میراث فاخر و علم برافراشته ای است که ملت‌های آزاده از سوریه تا عراق و از لبنان تا یمن را به‌ سوی آرمان عزت و آزادی سوق می‌دهد.

 

در سی‌ و یکمین سال رحلت آن امام سفرکرده ی عزیز، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یادگار ایشان، به کانون مقاومت در منطقه و جهان تبدیل‌ شده است و در سایه ی رهبری حکیمانه ی حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای (مدظله العالی) ، مسیر تعالی و پیشرفت را از میان سنگلاخ‌های توطئه و تهدید طی می‌کند. 

 

در سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) از طرف خود، ائمه ی جماعات و اهالی مساجد سراسر کشور با احساس تکلیفی خطیرتر از گذشته ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های حضرت روح الله (ره) ، شهدای گرانقدر قیام پانزدهم خرداد و شهدای عزیز انقلاب اسلامی؛ نثار درود و صلوات بر ارواح مطهرشان، این مصیبت عظما را به‌ ملت شریف ایران، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و دوستداران و پیروان ایشان در سراسر جهان تسلیت عرض نموده و از درگاه مقدس پروردگار متعال، دوام عزت و طول عمر با برکت رهبر معظم انقلاب، امام خامنه ای (مدظله العالی) را مسئلت می نمایم.
 
والسلام علی عبادالله الصالحین
سید ناصر الدین نوری زاده
سیزدهم خرداد ماه ۱۳۹۹
https://www.masjed.ir/u/81J

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: