پنج شنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۳
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۸۴۲۸
گزارشگر : جلال حیران نیا
فرمانده سپاه پاسداران:

انسجام بسیج و مسجد مستحکم‌ترین دژ مقابل دشمن است

سردار سلامی در گردهمایی بزرگ ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج پایتخت گفت: انسجام بین بسیج و مسجد مستحکم ترین دژ ما دل مقابل دشمن است و خانه و مدرسه و مسجد سه ضلع محوری قدرت ما است.

به گزارش سرویس مسجدخبر پایگاه تخصصی مسجد؛ سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ در گردهمایی بزرگ ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج که در شبستان مصلای تهران برگزار شد، گفت: رهبر عزیز ما دیروز در گفت‌وگویی صمیمانه و پدرانه با جمعی از دانش‌آموزان این سرزمین از یک تاریخ غم انگیز پرده برداشتند و واقعیت‌های دردناک سلطه آمریکا و انگلیس بر سرزمین عزیزمان ایران را طی دهه‌های گذشته انقلاب اسلامی تبیین فرمودند؛ این اقدام یک الهام بخشی و آگاهی افزایی دقیق برای جوانان ما بود که تحت تأثیر امواج سهمگین جریانات رسانه‌ای ضد اسلام و انقلاب اسلامی قرار دارند.


وی با بیان این‌که «دشمنان اسلام و ایران تلاش گسترده‌ای را برای تصرف و تسکین ذهن‌ها و قلب‌های آنان متمرکز نموده‌اند»، اظهار کرد: ما با یک تلاش رسانه‌ای سنگین برای منحرف نمودن افکار جوانان و جداسازی آنان از تاریخ پر شکوه انقلاب‌مان و ایجاد اتصال بین ذهن جوانان و تاریخ پر از فریب، مکر و نیرنگ دوران سیاه سلطه آمریکا و انگلیس مواجهیم.


فرمانده سپاه تاکید کرد: آمریکا، انگلیس و صهیونیسم سه‌ضلع یک واقعیت تلخ هستند و بخش‌های لاینفکی از یک توطئه، خباثت آشکار و یک پدیده نفرت انگیز هستند؛ اینها در ۳ جغرافیای جدا و منفصل اما با سیاست‌ها و آرمان‌ها و آرزوهای متصل به هم عمل می‌کنند.از صد سال پیش کشور عزیز ما ایران تا لحظه پیروزی انقلاب اسلامی، ملت و کشور ایران، تاریخ، جغرافیا، فرهنگ، سیاست و امنیت ما همه تحت تأثیر تمایلات استعماری، حضور مستقیم و مداخلات آشکار و سلب قدرت ملت از تعیین حاکمیت و سرنوشت خود بوده است. از زمان کشف شدن نفت و پیروزی اسلام در صحنه جغرافیای سیاسی جهان پیروز شد، آمریکا و انگلیس سرزمین‌های اسلامی را تحت سیطره مستقیم خود قرار دادند و به غارت ثروت مادی و هویت فرهنگی و اصالت معنوی، زدودن دین و جایگزین کردن ارزش‌های مبتذل غرب پرداختند و برای ما تاریخی سرشار از ذلت، عقب‌ماندگی و وابستگی ساختند.


سلامی عنوان کرد: آمریکا و انگلیس پادشاهان سرزمین ما را تغییر می‌داند و تعیین می‌کردند و پادشاهان این سرزمین را به نقاط دور دست عالم تبعید می‌کردند و به آنها دیکته می‌کردند که حتی اخبار کدام کشور را گوش کنند. آنها ایران را ایالت منفصلی از ایالات متحده آمریکا کرده بودند و حتی در نبرد اعراب و اسرائیل اجازه ندادند که ایران رژیم صهیونیستی را تحریم نفتی کند و اتفاقاً شاه ایران به دستور آمریکا جبران تولید نفت و صادرات آن را در مقابل تحریم‌هایی که برخی از کشورهای عربی اعمال کرده بودند، به عهده گرفت که این واقعاً یک تاریخ سیاه بود.

 

     * بیشتر بخوانید؛

                          الفت و همکاری پبام مساجد فعال و پویا است

                          گام دوم انقلاب اسلامی، با مسجد پویا محقق می‌شود

 

وی افزود: در میانه این سیاهی، نیکسون رئیس جمهور وقت آمریکا ایران و عربستان را به عنوان دو ستون از سیاست‌های منطقه‌ای آمریکا قرار داد یه این معنا که باید تمام قدرت سیاسی و نظامی و آرایش قدرت ایران در توزیع جغرافیای قدرت به گونه‌ای باشد که ایران در کنار عربستان حافظ منافع منطقه‌ای و آمریکا در جهان باشند. انگلیس، آمریکا و صهیونیسم می‌دانستد که منطقه‌ای است که بیش از ۵۰ درصد از منابع نفتی و گازی جهان را در اختیار دارد و از یک موقعیت جغرافیایی بی نظیر در سیاره زمین برخوردار است و هر کسی که بخواهد بر جهان تسلط پیدا کند باید در جهان اسلام و به ویژه بر خلیج فارس و اطراف آن مسلط شود؛ این منطق سیاسی غرب را برای مداخله و حضور و به دست گرفتن سرنوشت مسلمانان شکل می‌داد.

 

فرمانده کل سپاه با اشاره به تاثیر القائات غرب بر افکار و اذهان برخی در کشور  گفت: هنوز روشن‌فکر نماهایی در جامعه هستند که خود را عالم می‌دانند اما به حقیقت امور واقف نیستند و جهان را از دریچه نگاه دشمن می‌بینند و به دشمن همانگونه نگاه می‌کنند که او می‌خواهد؛ هوز هستند کسانی که می‌خواهند آن دوران سیاه و نکبت‌بار را به عنوان دورانی از درخشش یک تبلور در ذهن جوانان معصوم این سرزمین ما بیاندازند امل مردم ایران آگاه‌تر از این است که به این اکاذیب دشمنان توجه کنند؛ دشمنان گفتاری فریبنده و مزخرف می‌گویند و در تاریخ همه چیز روشن است.

 

سلامی با بیان اینکه «اندیشه‌های امام و مجاهدت‌های رهبر عزیزمان مفهوم جهان اسلام را در جغرافیای سیاسی عالم جایگزین کرد و آن را به عنوان ضلع جدیدی از یک قدرت نوظهور با آرمان‌های جهانی از حیث تاثیر نشان داد»، عنوان کرد: دشمنان در هر نقطه مهم یک سمبل خونین و خطرناک را همانند یک شی خارجی در پیکره امت اسلام جای دادند؛ وجود صهیونیسم در شرق مدیترانه یعنی فروبردن یک خنجر خونین بر پهلوی جهان اسلام و یک سرپل خطرناک. غرب به ویژه آمریکا و انگلیس و فرانسه می‌خواستند با حضور نظامی در بخش مهمی از جهان اسلام یک اهرم تنظیم و کنترل سیاست‌های خون‌بار خود را بسازند؛ طی تاریخ کوتاهی که آن را مشاهده کرده‌ایم تاثیرات این خنجر خونین را بر پیکر اسلام دیده‌ایم و امروز هم در حال مشاهد این واقعه دردناک هستیم.

 

وی ادامه داد: دشمنان در جاهای دیگر پادشاهان مستبد را بر ملتهای مسلمان حاکم کردند؛ دست‌نشانده های بی اراده و سست عنصر را که نمی‌توانستند از منافع ملت‌های مسلمان دفاع کنند؛ ژاندارمهای برای حفظ منافع آمریکا در منطقه از سادات در مصر، شاه در ایران و خاندان فلان کشور از کشورهای مرتجع. کار دشمنان  کاشتن بذر استعمار و مسلط کردن دست نشاندگانی که دارای القابی نظیر بی هویت، بی دین، بی اراده و غرب و پرست و ضد خدا و ملت و نوکران استعمار هستند، بود.

فرمانده کل سپاه یادآور شد: حدود ۷۵ سال پیش که بالفور، وزیر خارجه وقت انگلیس، تشکیل یک دولت یهود را اعلام کرد، اینها از هر نقطه‌ای از عالم جمع شدند و سرزمین فلسطینی‌ها را غصب کردند. جوخه‌های ترور ارتش «هاگانا»ی آنها خانواده‌های فلسطینی را قتل عام می‌کرد و خانه‌های آنها را تصاحب می‌کرد و آنها را آواره می‌کرد؛ این بخشی از جنایت آنها بود. آنها امروز هم دنبال آن هستند تا جوانان در سرزمین‌های اسلامی به نابینایی دچار شوند و قدرت تشخیص حق از باطل را نداشته باشند؛ دشمنان هنوز دنبال رویاها و افسانه‌های نفرت‌انگیز خود هستند ولی وقتی نعمت ولایت برافراشته می‌شود و آن در سپهر ‌ هدایت امت تجلی پیدا می‌کند، راهی برای فریب امت توسط مستکبران باقی نمی‌ماند.

 

وی ادامه داد: هم‌زمان ملت‌های مسلمان را خاموش می‌کردند. آنها را در جهل عمیق فرو می‌بردند. یک اغمای سیاسی بر جهان اسلام حاکم بود؛ نابینایی سیاسی، ناشنوایی سیاسی. پدیده‌ای که امروز هم دنبال آنند تا جوانان در سرزمین‌های اسلامی، به نابینایی سیاسی گرفتار شوند و قدرت تشخیص حقیقت از مجاز و حق از باطل را را نداشته باشند. هنوز به دنبال آن رؤیاها، آن افسانه‌ها و آن داستان‌های نفرت‌انگیز هستند.

 

سردار سلامی افزود: ولی خوشبختانه وقتی بیرق ولایت برافراشته می‌شود و «عَلاماتٍ وَ بِالنَّجْمِ هُمْ یَهْتَدُونَ» (نحل-۱۶)، در سپهر هدایت امت تجلی می‌کند، راهی برای فریب امت توسط مستکبران، باقی نمی‌ماند. اینها جنگ‌های متعددی را به راه انداختند. از جنگ در ۱۹۴۸ تا جنگ در ۱۹۵۶ در کانال سوئز ۱۹۶۷، در فلسطین اشغالی ۱۹۷۳ و بعد از آن، در طول حیات مبارک انقلاب اسلامی. این دشمن هرچه جنگ بود، به سرزمین مسلمانان کشاند.


سلامی با بیان اینکه دشمنان جنگ‌های متعددی را راه انداختند، عنوان کرد: در طول حیات مبارک انقلاب اسلامی دشمن هرچه جنگ بود را به سرزمین مسلمانان کشاند؛ از ۴۵ سال پیش به بعد دشمن در یک صف آرایی فشرده میخواست که سرزمین مسلمانان به میدان جنگ تبدیل کند و امت اسلام شکل نگیرد چراکه این برای اولین بار است که اسلام تشکیل حاکمیت داده و صاحب قدرت و شعاع تاثیر است و در مناسبات و معادلات و تحولات جهان اثر بخش است.


وی با تاکید بر اینکه مسلمانان متوجه یک حقیقت شده‌اند و آن اینکه سعادتشان از مسیر جهاد می‌گذرد، گفت: نمیتوان با صرف منطق دشمن را وادار به عقب نشینی کرد و ما امروز آموخته‌ایم که تنها راه سعادت جهاد است چون دشمن جز این چیز دیگری را نمی‌فهمد. اکنون مشعل‌های جهاد برافروخته است؛ البته جهاد سختی‌هایی دارد اما جز آن راه دیگری نیست.


فرمانده کل سپاه با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت کشورهای عربی از این رژیم گفت:  امروز مسلمانان متحد هستند  و اتفاقاتی که افتاده است به اندازه ده‌ها سال جهاد تبیین ما در تشخیص ماهیت دشمن موثر بود. هر گز آمریکا و شاید ما هم نمی‌توانستیم ایگونه که آمریکا خود را به دنیا شناساند و واقعیتی که در قلوب بی ثبات و آشفته مقاماتش به نمایش گذاشته شد را به دنیا نشان دخد. هیچ کس نمی‌توانست آمریکای عریان و آمریکای بدون نقاب دموکراسی و حقوق بشر را به دنیا بشناساند. امروز بیش از هر زمان دیگری جهان علیه آمریکا متحد است و بیش از هر زمان دیگری آمریکا منزوی است و ماهیت خون‌بار سیاستهای آمریکا در عالم رخ نمایی می‌کند و حتی در سنای آمریکا هم مردمانش با دستان خونین در مقابل مقاماتش ظاهر می‌شوند.


سلامی تصریح کرد: امروز بغض از آمریکا در همه عالم به خصوص جهان اسلام  بیش از هر زمان دیگری است. نبرد در برابر مستکبران نیازمند بغض است. مسلمانان وقتی به آرمان‌های بلند خود حب نداشته باشند نمی‌تواند بجنگد و وقتی هم که بغض نداشته‌باشد نمی‌تواند این کار را انجام دهد. اولین لازمه جهاد، حب و بغض است. غزه ظرفیت ده‌ها سال انتقام را در قلب در قلب مسلمانان ایجاد کرد و این خسارت سنگینی برای غرب است؛ چراکه در غزه آنها هرگز پیروز نمی‌شوند چراکه دشمن اصلا نمی‌تواند در غزه پیروزی را تعریف کند و همانطور که رهبری فرمودند بزرگترین ابهام و سردرگمی آمریکا این است که چه چیزی را در غزه به عنوان پیروزی برای خود تعریف کند؛ قتل عام و محاصره یک ملت جنایت است و پیروزی نیست.


وی با تاکید بر اینکه هیچ کدام از راهبردهای آمریکا و نیاز صهیونیسم در غزه محقق می‌شود، گفت: امروز تاریخ اسلام در یکی از حساس‌ترین دوران خود قرار دارد که قطعاً این یکی از زیباترین تجلیات نور ایمان و غلبه خون بر شمشیر است؛ این راه ادامه دارد و باید همواره آماده باشیم.


فرمانده کل سپاه همچنین در بخش‌هایی از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه خداوند در قرآن عظمت بی انتهایی برای مسجد قائل است و مسجد محراب مقابله با شیاطین است گفت: انسجام بین بسیج و مسجد مستحکم ترین دژ ما در مقابل دشمن است.

 

 وی ابراز کرد: باید خانه،مدرسه و مسجد کارکرد خود را باز یابند، این سه ضلع، رمز سعادت ما است و در صورت پیوند این سه ضلع دشمن نمی تواند بر ما سلطه داشته باشد.

 

 فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه مسجد پایگاهی برای عظمت دادن به اسلام است، خاطرنشان کرد: چراغ پرفروغ مسجد باید با اقامه نماز جماعت پررونق شود و امر به معروف و نهی از منکر در مساجد مورد توجه قرار گیرد، زیرا که مسجد زینت بخش عالم است.

انتهای پیام/

https://www.masjed.ir/u/1ccj
گردهمایی ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های بسیج مساجد
گردهمایی ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های بسیج مساجد
گردهمایی ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های بسیج مساجد
گردهمایی ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های بسیج مساجد
گردهمایی ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های بسیج مساجد
گردهمایی ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های بسیج مساجد
گردهمایی ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های بسیج مساجد
گردهمایی ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های بسیج مساجد
گردهمایی ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های بسیج مساجد
گردهمایی ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های بسیج مساجد
صفحه ۱ از ۲

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری