پنج شنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۸:۱۹
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۸۴۵۵
گزارشگر : جلال حیران نیا
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد:

الفت و همکاری پبام مساجد فعال و پویا است

​حجت الاسلام محمدابراهیم با بیان ویژگی های مسجد فعال، گفت: در مساجد فعال و پویا میان ارکان مسجد الفت و همکاری وجود دارد و این می تواند دستاوردهای بسیاری را در محلات رقم بزند، همان گونه که در کرونا شاهد رقم خوردن اتفاقات بزرگ در محلات توسط مساجد بودیم.

 به گزارش سرویس مسجدخبر پایگاه تخصصی مسجد؛ گردهمایی بزرگ ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج پایتخت،  با عنوان «زمزمه محبت»، صبح امروز (پنجشنبه، ۱۱ آبان ماه) در مصلای امام خمینی (رضوان الله علیه) برگزار شد.

 

  * بیشتر بخوانید؛ 
                       
انسجام بسیج و مسجد مستحکم‌ترین دژ مقابل دشمن است

                       گام دوم انقلاب اسلامی، با مسجد پویا محقق می‌شود

 

حجت الاسلام حسین محمدابراهیم در این گردهمایی با اشاره به اینکه مساجد سنگر هستند، گفت: اگر سنگر مستحکم و مقاوم باشد، می تواند همانند دژ محکم از ارزش های اسلام عظیم دفاع کند.

 

 رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اینکه مساجد باید هسته مقاومت در برابر دشمنان و فتنه ها باشند، بیان کرد: امام جماعت هویت این سنگر معنوی است و بسیج بازوان امام جماعت محسوب می شود که در ترویج سبک زندگی، احکام و مقاومت اسلامی یاری رسان امام مسجد است.

 

 وی ابراز کرد: گردهمایی بسیج و روحانیون زمینه ساز الفت و مهربانی است که با مشارکت هم چتر دلسوزی را در محلات گسترده اند.

 

 حجت الاسلام محمدابراهیم با بیان ویژگی های مسجد فعال، گفت: در مساجد فعال و پویا میان ارکان مسجد الفت و همکاری وجود دارد و این می تواند دستاوردهای بسیاری را در محلات رقم بزند، همان گونه که در کرونا شاهد رقم خوردن اتفاقات بزرگ در محلات توسط مساجد بودیم.

 

 وی با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری پیرامون مساجد، تصریح کرد: ایشان در جلسات مختلف با ائمه جماعات تاکید کردند که مساجد را احیا و برقرار کنید.

 

حجت الاسلام محمد ابراهیم بر لزوم باز بودن درهای مساجد در شبانه روز تاکید و ابراز کرد: بدون همکاری بسیج، به مسجد برقرار دست پیدا نمی کنیم.

 

وی راهبرد مرکز رسیدگی به امور مساجد را فعال کردن مساجد نام برد و گفت: تاسیس شورای فرهنگی در مساجد می تواند در اهتمام به تحقق منویات رهبری کمک کند.

 

گردهمایی 4500 نفری ائمه جماعت و فرماندهان بسیج تهران

 

ائمه جماعات در مسجد همان برخوردی را با بسیجیان داشته باشند که با فرزندان خود در منزل دارند

 

در بخش دیگر این مراسم سردار سرتیپ پاسدار «حسن حسن‌زاده» فرمانده سپاه محمد رسول‌‌الله (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) تهران، اظهار داشت: زمندگان مقاومت در فلسطین تا نزدیک ۴۰ کیلومتر در سرزمین‌های اشغالی پیش رفتند و این پیشروی که همراه با غافلگیری بود باعث شد ارتش رژیم صهیونیستی نتواند انجام این عملیات را پیش‌بینی کند لذا می‌بینید که رزمندگان فلسطینی به راحتی فرمانده لشکر غزه را در خواب اسیر می‌کنند و به دنبال آن‌ها بخشی از مردم هم تعدادی اسیر از شهرک‌نشین‌های اسرائیلی می‌گیرند.

 

سردار حسن‌زاده افزود: جنایت ارتش کودک‌کش صهیونیستی در غزه باعث شد حرفی را که ما قبلا مبنی بر کودک‌کش بودن این رژیم و جنایتکار بودن آن‌ها می‌زدیم را نسل جوان امروز ما یعنی جوانان دهه ۸۰ و ۹۰ آن را به وضوح ببینند و باور کنند.

 

فرمانده سپاه محمدرسول‌ الله (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) تهران بزرگ ادامه داد: عملیات طوفان الاقصی باعث شد مبارزان فلسطینی بر ارتش صهیونیست‌ها پیروز شوند، اما پیروزی دوم زمانی حاصل شد که مردم غزه علی رغم بمباران‌های سنگین ارتش کودک کش صهیونیست‌ها، مقاومت می‌کنند و این باعث شده تا مردم شهر‌های سایر کشور‌ها همانند مردم لندن و پاریس در حمایت از آن‌ها به خیابان‌ها بیایند.

 

وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی به لحاظ ساختار سیاسی و امنیتی دچار فروپاشی شده لذا اینکه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان به‌میدان آمدند برای نگاه داشتن این رژیم و‌جلوگیری از فروپاشی سریع آن است؛ در واقع آن‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا از نابودی رژیم جلوگیری کنند که البته موفق نخواهند شد.

 

این مقام نظامی تصریح کرد: یرای اولین بار آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها متعهد شدند به آوارگان صهیونیستی که در پناهگاه‌ها و چادر‌ها حضور دارند، آب و غذا برسانند؛ صهیونیست‌ها اگر چه غزه را در محاصره شدید خود قرار دادند، اما از سوی دیگر مرز‌ها را از آغاز جنگ بر روی مردم خودشان هم بستند و اجازه خروج به هیچ کس را نمی‌دهند، چون اگر خارج شوند دیگر زوری ندارد.

 

سردار حسن زاده در ادامه عنوان کرد: مسجد سنگر است یعنی مسجد پایگاهی برای دفاع در برابر دشمن در تمام عرصه‌ها است، ولی متاسفانه این را خوب متوجه نشدیم به عبارت دیگر مسجد سنگر دفاع ترکیبی در برابر دشمنان است.

 

وی تاکید کرد: نباید اجازه بدهیم در دوران ظهور مساجد کم فروغ داشته باشیم؛ ائمه جماعات همان برخوردی را با بسیجیان ما در مسجد داشته باشند که با فرزندان خود در منزل دارند از سوی دیگر بسیجیان نیز باید در رونق نماز جماعت در مساجد اهتمام بیشتری از خود بروز دهند و در محل نیز چنانچه مشکلی بوجود آمد با کمک ائمه جماعات در رفع آن کوشا باشند.

 

وی با اشاره به اینکه در حال توسعه بسیج نوجوانان هستیم به نحوی که اکنون ۶۰ درصد پایگاه‌های مقاومت، بسیج نوجوانان دارند، تصریح کرد: دوم تا دوازدهم بهمن امسال اجلاسیه کنگره شهدای تهران را برگزار خواهیم کرد که اختتامیه آن ۱۲ بهمن خواهد بود از این روی پیش بینی کردیم تا در ۱۰۰۰ مسجد یادواره‌های شهدا برگزار شود.

 

سردار‌حسن زاده درباره اهمیت گرامیداشت ۱۳ آبان امسال هم گفت: امسال ۱۳ آبان علاوه بر روز مبارزه با استکبار است، روز انزجار از اسرائیل و حمایت عزتمندانه از مردم فلسطین هم‌خواهد بود به عبارت دیگر ۱۳ ابان‌هم‌روز ملی استکبار ستیزی و هم روز قدس است، پس باید تلاش کنیم این روز را با شکوه‌تر از سال‌های قیل برگزار کنیم.

 

بیانیه

 

 رژیم پلید باید به خاطر ارتکاب جنایت جنگی مجازات شود

 

در پایان مراسم هم بیانیه مشترک ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد در پی پیروزیهای جبهه مقاومت در عملیات «طوفان الاقصی» و همچنین محکوم نمودن جنایات رژیم جعلی اسرائیل در نوار غزه توسط نمایندگان ائمه‌جماعات و فرماندهان بسیج خواهران و برادران قرائت شد.

 

 بِسْمِ‏ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم‏


قال الله تعالی: وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ ذُکِّرَ بِآیَاتِ رَبِّهِ ثُمَّ أَعْرَضَ عَنْهَا إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ (آیه ۲۲ سوره سجده)


رژیم موقّت صهیونیستی پس از شکست بی‌سابقه و همه جانبه در عملیات غرورآفرین «طوفان الاقصی»، در اقدامی وحشیانه و جنون‌آمیز، مردم مظلوم و بی دفاع غزه را هدف قرار داده و سیاست نسل‌کشی و آواره کردن اهالی غزّه را در دستور کار خود قرارداده است.

 

 هدف قرار دادن مساجد، اماکن مذهبی، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، منازل مسکونی، بازار و اماکن عمومی با جنگنده‌ها و بمب‌های غیرمتعارف، ممنوعه و همچنین قطع آب و برق و اینترنت مردم غزه در سکوت مرگ‌آلود مجامع بین‌المللی و نهاد‌های حقوق بشری نه تنها نمی‌تواند تصویر واقعی رژیم  ضعیف و آسیب‌پذیر صهیونیستی را پنهان کند، بلکه بیش از پیش عجز و ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی از رویارویی مستقیم  با نیروهای مقاومت را می‌نمایاند.


عملیّات یوم الله ۷ اکتبر ۲۰۲۳ اثبات کرد که دیوارهای بتنی، ابزارهای اطّلاعاتی، گنبد آهنین و سلاح های پیشرفته ی آمریکایی، نه امنیت اشغالگران را  تامین می کند و نه نیروهای مقاومت و مردم غیور فلسطین را از بازپس گیری و انتقام و دفاع از سرزمین شان منصرف می‌کند.


ما ائمه‌ی جماعات و فرماندهان پایگاه های بسیج مساجد امّ القرای جهان اسلام در این گردهمایی باشکوه، امیدبخش و پُرپیام، علت اصلی وضع موجود را  غصب ظالمانه ی صهیونیست‌ها، جنایات مستمرّ ددمنشانه ی آن ها و چشم بستن سازمان‌های بین‌المللی به تجاوزات و جنایات رژیم جعلی اشغالگر اسراییل می‌دانیم و ضمن اعلام حمایت قاطع و کامل از جبهه ی مقاومت و نیز محکومیت اقدامات وحشیانه ی رژیم موقّت صهیونیستی و درخواست از همه مجامع بین‌المللی و دولت‌ها برای وادار کردن این رژیم برای توقف کشتار مردم غزه، اعلام می‌داریم :


۱. اقدامات رژیم اشغالگر قدس، نقض همه‌ ی قوانین، مقررّات و معاهدات است و سردمداران شرور این رژیم پلید باید به خاطر ارتکاب جنایت جنگی مجازات شود.


۲. استفاده ی گسترده از سلاح‌های ممنوعه در جنگ باید به شدت محکوم  شود و مسببان و حامیان آن پاسخگوی اقدامات ننگین خود باشند.  


۳. حمایت آمریکا و کشورها‌‌‌ی غربی از تجاوزات آشکار رژیم اشغالگر اسرائیل علیه موجودیت، هویّت و حقوق مسلّم مردم فلسطین از جمله حقّ تعیین سرنوشت یک ملّت، نشان‌دهنده ی مشارکت آنان در «جنایت علیه بشریت» و «جنایات جنگی» است و آنان در مقابل وجدان بشریت و تعهدات خود در قبال حقوق بین‌الملل بشر مسئول‌اند و باید پاسخگو باشند.


۴. از سازمان ملل متحد و ارگان‌ها‌‌‌ی تابعه، سازمان همکار‌‌‌ی اسلامی و سایر سازمان‌ها‌‌‌ی بین‌المللی، سازمان‌ها‌‌‌ی مدنی و غیر دولتی درخواست می‌شود صدا‌‌‌ی رسا‌‌‌ی مردم مظلوم فلسطین و اهالی غیور و بی دفاع غزّه، باشند.


۵. از همه ی دولت‌های عربی و اسلامی، چهره‌های تأثیرگذار و همه ی آزادی خواهان جهان و سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری مطالبه می کنیم که ضمن هوشیاری در برابر حربه ی  مزوّرانه ی «مظلوم‌نمایی» این رژیم سفاک، در برابر این جنایات هولناک سکوت و مصلحت‌سنجی را کنار گذاشته و ضمن محکومیت صریح و قاطع اقدامات ددمنشانه این رژیم، حمایت کامل و عاجل سیاسی، مادی و معنوی از مجاهدان فلسطینی و مردم مظلوم غزه به عمل آورند.


۶. به برادران مجاهد فلسطینی و سایر رزمندگان جبهه ی باعظمت مقاومت اعلام میداریم همواره همدل، همرزم و دعاگوی شما عزیزان هستیم و از هرگونه مجاهدتی جهت حمایت و یاری تان دریغ نخواهیم نمود.


والسّلام علی عبادالله الصّالحین

 

گفتنی است: این گردهمایی به منظور هم افزایی بیشتر ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد، با سخنرانی سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) تهران و حجت‌الاسلام و المسلمین حسین محمدابراهیم، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شد.

 

پایان پیام/

https://www.masjed.ir/u/1cck
گردهمایی ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های بسیج مساجد
گردهمایی ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های بسیج مساجد
گردهمایی ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های بسیج مساجد
گردهمایی ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های بسیج مساجد
گردهمایی ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های بسیج مساجد
گردهمایی ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های بسیج مساجد
گردهمایی ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های بسیج مساجد
گردهمایی ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های بسیج مساجد
گردهمایی ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های بسیج مساجد
گردهمایی ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های بسیج مساجد
صفحه ۱ از ۲

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری