پنج شنبه / ۱ مهر ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۴
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۶۴۱
گزارشگر : حجت الله ذاکر
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی مطرح کرد:

مساجد پایگاه خنثی‌سازی توطئه‌ دشمن

اراک - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: مساجد پایگاه مهمی در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان هستند و باید نقش تاثیرگذار آن‌ها در اشاعه فرهنگ مقاومت اسلامی در لایه‌های مختلف جامعه برجسته‌سازی شود.

آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» روز پنجشنبه در نشست اعضای مرکز رسیدگی به امور مساجد استان مرکزی، افزود: دشمنان نظام اسلامی با برنامه‌ریزی عقاید و باورهای دینی مردم به‌ویژه جوانان را نشانه گرفته‌اند و با شبهه‌افکنی و فرقه‌سازی‌ می‌کوشند این باورها را تضعیف کنند و نقش مساجد در خنثی‌سازی این توطئه برجسته است.

وی ادامه داد: در صورتی که جایگاه مسجد با زندگی مردم و به‌ویژه با بهترین ثانیه‌های زندگی جوانان پیوند بخورد، به جایگاه واقعی و اثرگذار در انجام فعالیت‌های دینی و اعتقادی می‌رسیم که در دفع  تهاجم فرهنگی دشمن حرف اول را می‌زند.

امام جمعه اراک اظهار داشت:  مساجد باید پایگاه قوی تربیت و مقابله با آسیب‌های اجتماعی باشد چراکه شاکله و منشاء حرکت انقلاب اسلامی از مساجد بوده و همواره این ظرفیت والا وجود دارد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: برای بهره‌برداری صحیح و کاربردی از ظرفیت مساجد به‌خصوص در روشنگری و آگاه‌سازی نسل جوان از توطئه‌های دشمنان، باید این مراکز از اقامه نماز جماعت صرف خارج شوند و با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی به‌صورت‌ شبانه‌روزی  فعالیت های جذاب و اثربخش داشته باشند.

وی افزود:  بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مسجد در نقاط مختلف استان مرکزی وجود دارد که می‌توان با بهره‌گیری از این ظرفیت‌های ارزشمند آن‌ها در راستای اعتلای فرهنگ اسلامی و انقلابی در جامعه استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: پیوند مسجد با خانه و مدرسه باید بیش از پیش جدی گرفته شود چرا که این سه مکان از عوامل اصلی شکل‌دهی شخصیت نسل جوان  است و با تحقق آن ،آینده کشور و تربیت نیروهای کاردان، فهیم، توانمند و با تقوا  به دست می‌آید.

بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مسجد در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

https://www.masjed.ir/u/e9o

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

پیام تسلیت رئیس مرکز درپی درگذشت آیت‌الله نجفی
 
همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد: